Олеся Самохвал
ORCID iD 0000-0001-7958-945X
кандидат педагогічних наук, докторант кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, вул. Острозького, 32, 21100 Вінниця, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


DOI:10.28925/2226-3012.2018.7.5964
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.5964 

РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЦЬКОМОВНИХ КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: СКЛАДОВІ ПРОЦЕСУ ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА
У статті розглянуто процес розвитку туристичної освіти в німецькомовних країнах Західної Європи, зокрема Німеччині, Австрії та Швейцарії. Визначено та охарактеризовано основні складові процесу становлення туристичної освіти в німецькомовних країнах, зокрема: економічну, інституційну, дисциплінарну та нормативну. З'ясовано, що складові процесу розвитку туристичної освіти тісно взаємопов'язані та взаємозалежні, що унеможливлює їх аналіз як окремого явища. Розвиток однієї складовою провокує зміни у іншій, створюючи ланцюгову реакцію, яка вибудовує цілісну картину процесу становлення туристичної освіти в німецькомовних країнах Західної Європи. 
Ключові слова: заклади туристичної освіти; майбутні фахівці; німецькомовні країни; розвиток освіти; складова процесу розвитку; туризм; туристична галузь; туристична освіта.

Література

Airey, D., Tribe, J., Benckendorff, P., & Xiao, H. (2015). The Managerial Gaze : the long tail of tourism education and research. Journal of Travel Research, 54(2), 139–151. doi: 10.1177/0047287514522877 (eng). 

Buchanan, J. (1999). Public finance and public choice: two contrasting visions of the state. Mass. Cambridge, UK: MIT Press (eng).

Evans, G., & Peacock, M. (1999). A comparative study of ICT, Tourism and Hospitality SMES’ in Europe. In Buhalis, D., & Schertler, W. (Eds.). Information and Communication Technologies in Tourism. Conference Proceedings of the Enter conference, Wien, Austria: Springer (eng). 

Pine, J., & Gilmore, J. (1999). The experience economy. Bosten, USA: Harvard Business School Press (eng). 

Poon, A. (1993). Tourism, Strategy and Competitive Strategies. Wallingford, UK: C.A.B International (eng). 

Schumpeter, J. (1934). The Theory of Economic Development. Boston, USA: Harvard University Press (eng). 

Statistisches Bundesamt Deutschland. Retrieved from https://www.destatis.de (eng). 

Tschurtschenthaler, P. (1998). Humankapitalentwicklung als tourismuspolitisches Instrument zur Bewältigung der Tourismuskrise. (Human Resource Development as instrument to accomplish the crisis in tourism). In Weiermair K., Fuchs M. (Eds.). Rettourism III : Strategiekonferenz : Zukunftsstrategien für eine optimale Humankapitalentwicklung/-verwertung in der Tourismuswirtschaft. Innsbruck : ITD Eigenverlag, 16–39 (ger). 

Weiermair, K., & Fuchs, M. (2000). The impact of cultural distance on perceived service quality gaps: the case of alpine tourism. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Vol. 1, № 2, 59–76 (eng).

Weiermair, K., & Peters, M. (2000). Tourist attractions and attracted tourists : How to satisfy today’s fickle tourist clientele? Journal of Tourism Studies, 1 (eng).

Повний текст: PDF (укр.)