ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СИСТЕМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ПРЕДМЕТІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ І РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2019.8.5056Ключові слова:
вдосконалення вчителів, післядипломна педагогічна освіта, система підвищення кваліфікації вчителів, учительАнотація
У запропонованій статті проаналізовано основні структурні елементи систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України і Республіки Польща. Розглянуто цілі процесу підвищення кваліфікації вчителів в освітньому просторі України і Польщі. Проаналізовано принципи, за якими будуються та розвиваються системи підвищення кваліфікації вчителів, у тому числі фахівців із математики і природничих предметів, у післядипломній освіті країн.
Особливої уваги автор надає аналізу функціонування систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів як багатовимірних утворень у післядипломній педагогічній освіті країн.
Виділено важливі функції, які виконуються системами підвищення кваліфікації вчителів щодо неперервного професійного розвитку і вдосконалення фахівців.
Посилання
Волярська О. С., Пастушок О. С. Розвиток освіти дорослих в Україні: принципи і напрями.
Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: матеріали ІІ-ої Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (м. Київ, 28 квітня 2017 р.). Київ. 2017. С. 36–37.
Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. № 800. Урядовий кур’єр. 2019. № 167.
Закон України «Про освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3 (дата звернення: 25.08.2019).
Клясен Н. Л. Післядипломна педагогічна освіта: зарубіжний досвід та сучасна практика. Нова педагогічна думка. 2014. № 2. С. 187–190.
Лук’янова Л. Б. Законодавче забезпечення освіти дорослих: зарубіжний досвід. Київ: ДКС-Центр, 2017. 147 с.
Мушкета Р. Підготовка вчителів фізичного виховання у Польщі до оцінювання навчальних досягнень учнів: автореф. дис… д-ра пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2007. 42 с.
Ничкало Н. Г. Трансформація професійно-технічної освіти в Україні: монографія. Київ: Педагогічна думка, 2008. 199 с.
Сидоренко В. В. Методична діяльність у суспільстві, яке навчається: виклики, проблеми, перспективи розвитку. Методист. № 2 (74), 2018. С.14–27.
Buczkowska-Gola M. Wymagając od ucznia, wymagajmy od siebie. Edukacja i dialog. 2000. № 6. S. 46–49.
Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program.
The advanced science journal. 2015. № 6. S. 98–103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098.
Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych. URL: http://psnpp.org.pl/ (дата звернення: 25.08.2019).
Voliarska, O.S., & Pastushok, O.S. (2017). Rozvytok osvity doroslykh v Ukraini: pryntsypy i napriamy [Development of Adult Education in Ukraine: principles and directions]. Profesiinyi rozvytok fakhivtsiv u systemi osvity doroslykh: istoriia, teoriia, tekhnolohii: materialy II-oi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii. Kyiv, Ukraine, 36–37 (ukr).
Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Some issues of improvement of qualification of pedagogical and scientific-pedagogical workers].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.08.2019 r. № 800. Uriadovyi kurier. 2019. № 167 (ukr).
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine On Education]. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19/page3 (ukr).
Kliasen, N. L. (2014). Pisliadyplomna pedahohichna osvita: zarubizhnyi dosvid ta suchasna praktyka [In- service Teacher Training: Foreign Experience and Current Practice]. Nova pedahohichna dumka, (2), 187–190 (ukr).
Lukianova, L. B. (2017). Zakonodavche zabezpechennia osvity doroslykh: zarubizhnyi dosvid [Legislative Support for Adult Education: Foreign Experience]. Kyiv, Ukraine: DKS-Tsentr (ukr).
Mushketa, R. (2007). Pidhotovka vchyteliv fizychnoho vykhovannia u Polshchi do otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv [Preparing Physical Education Teachers in Poland for Assessing Students’ Achievements]: Doctor’s thesis: 13.00.04. Kyiv, Ukraine (ukr).
Nychkalo, N. H. (2008). Transformatsiia profesiino-tekhnichnoi osvity v Ukraini: monohrafiia [Transformation of Vocational Education in Ukraine: monohraf]. Kyiv, Ukraine: Pedagogichna dumka (ukr).
Sydorenko, V.V. (2018). Metodychna diialnist u suspilstvi, yake navchaietsia: vyklyky, problemy, perspektyvy rozvytku [Methodical activity in the learning society: challenges, problems, prospects for development]. Metodyst, 2 (74), 14–27 (ukr).
Buczkowska-Gola, M. (2000). Wymagając od ucznia, wymagajmy od siebie [By demanding from a student, we demand from ourselves]. Edukacja i dialog, (6), 46–49 (pol).
Ognevyuk, V.O., & Sysoieva, S. O. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal, (6), 98–103, DOI: 10.15550/ ASJ.2015.06.098 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Наталія Євтушенко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.