ФЕНОМЕН КІБЕРБУЛІНГУ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2412-124X.2024.13.6Ключові слова:
види кібербулінгу, кібербулінг, масштаби кібербулінгу, насильство.Анотація
Метою статті є дослідити феномен кібербулінгу серед підлітків. Це явище визначається як поведінка, яка завдає емоційної шкоди, здійснюється за допомогою електронних засобів або як переслідування, тортури в Інтернеті. Феномен кібернасильства охоплює широкий спектр, його типи включають кіберпереслідування, доксинг, сваттинг, сексуальні домагання та порнографію з метою помсти, а також наклеп, насильство з боку однолітків, залякування та підбурювання до самогубства. У рамках кількісної стратегії було проведено дослідження, в якому взяли участь 70 осіб віком від 12 до 21 року. У дослідженні використовувалась методика анкетування. Результати дослідження свідчать, що молоді люди особисто стикалися з явищем кібербулінгу найчастіше у віці від 13 до 15 років. Дослідження показує, що 97,1% респондентів особисто стикалися з явищем кібербулінгу. Цей результат дивує, тому що це молоді люди, які тільки починають своє життя, і в такому юному віці вони зіткнулися з кібербулінгом. Респондентів, які стикалися з кібербулінгом, просили вказати вид насильства, найпоширенішими відповідями були: образа, шантаж, залякування, расизм. Коли справа доходить до реагування на кібербулінг, найпоширенішою відповіддю було повідомити батьків і викликати поліцію. З цього можна зробити висновок, що молоді люди звертаються за допомогою до людей, яким найбільше довіряють і на яких можуть покластися.Шляхом боротьби з кіберагресією та кібербулінгом є співпраця батьків та школи, а також учнівської спільноти, поліції та інших суб’єктів. Щоб запобігти та мінімізувати випадки кібербулінгу, необхідна співпраця та підтримка жертв.
Посилання
Amnesty International (30/03/2023). Cyberprzemoc krzywdzi naprawdę. https://www.amnesty.org.pl/badania-prawie-co-piata-mloda-dziewczyna-doswiadczyla-cyberprzemocy/
Bialic & Sokołowski Kancelaria Radców Prawnych i adwokatów S.C. (2011). Stalking – Uporczywe nękanie. https://archive.is/20120804203053/http://www.kancelariabialic.pl/web.n4?go=62
Borkowska, A. (2019). Cyberprzemoc. Włącz blokadę na nękanie. Poradnik dla rodziców. NASK Państwowy Instytut Badawczy. https://cyberprofilaktyka.pl/publikacje/Poradnik_cyberprzemoc_www.pdf
Jankiewicz, A. (2022). Cyberprzemoc – czym jest i jak rozmawiać o niej z dzieckiem? Cyberprofilaktyka NASK. https://cyberprofilaktyka.pl/blog/cyberprzemoc--czym-jest-i-jak-rozmawiac-o-niej-z-dzieckiem_i27.html
Grzymała, J. (16.08.2023). Pornozemsta. Niebieska linia, Instytut Psychologii Zdrowia. https://www.niebieskalinia.pl/aktualnosci/artykuly-niebieskiej-linii/pornozemsta
Hacking – Definicja. Comcert. https://www.comcert.pl/slownik/hacking/
Humanity on Action. Czym jest mowa nienawiści. https://uprzedzuprzedzenia.org/czym-mowa-nienawisci/
Nastolatki 3.0 – raport NASK z ogólnopolskiego badania uczniów (2021). https://cyberkurs.online/nastolatki-3-0-raport-nask-z-ogolnopolskiego-badania-uczniow/2/
Patchin, W. J., Hinduja, S. (2006). Bullies move beyond the schoolyard: A preliminary look at cyber-bullying. Youth Violence and Juvenile Justice, 4 (2), 148–169. https://doi.org/10.1177/1541204006286288
Serwis Rzeczpospolitej Polskiej (15.07.2022). Doxing – nowe zjawisko i (cyber)zagrożenie. https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/doxing--nowe-zjawisko-i-cyberzagrozenie
Szymczak, M. (red.) (1979). Słownik języka polskiego. T. 1–3. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. T. 2.
Wikipedia. Cyberstalking. https://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberstalking#cite_note-4
Waligóra-Huk, A. (2015). Cyberprzemoc wśród młodzieży szkół wiejskich. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. https://sbc.org.pl/Content/377666/cyberprzemoc_wsrod_mlodziezy.pdf
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Сільвія Клос

Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.