ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Людмила Онищук Інститут педагогіки НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-Д, 04053 Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-7854-9314

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.138144

Ключові слова:

прогнозування, розвиток, загальна середня освіта

Анотація

У статті на основі аналізу системи засобів наукового пізнання та критичного осмислення особливостей педагогічного прогнозування як специфічного різновиду наукового дослідження і форми конкретизації наукового передбачення висвітлено результати систематизації знань педагогічної прогностики; у форматі дослідження науково інтерпретовано опрацьовані ідеї, теорії, положення, закономірності і принципи, що відображають особливості об’єкта і предмета дослідження.
Зв’язки між досліджуваними педагогічними явищами і процесами відображено в положеннях Концепції прогнозування розвитку загальної середньої освіти, програмі циклічного семінару «Теоретичні і методологічні засади підготовки суб’єктів освітньої діяльності до розроблення прогнозів», які сприятимуть формуванню у суб’єктів управління стержневих, системотвірних уявлень про перспективу розвитку загальної середньої освіти.

Біографія автора

Людмила Онищук, Інститут педагогіки НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-Д, 04053 Київ, Україна

Доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу інновацій та стратегій розвитку освіти

Посилання

Gershunskij, B. S. (1986). Pedagogicheskaja prognostika : metodologija, teorija, praktika [Pedagogical prognostic: methodology, theory, practice]. Kiev, USSR: Vishha shkola (rus).

Ghoncharenko, S. U. (2010). Pedaghoghichni doslidzhennja: metodologhichni porady molodym naukovcjam [Pedagogical research: methodological advice for young scientists]. Kyiv- Vinnytsia, Ukraine: «Planer» (ukr).

Demchuk, V. S. (2007). Osnovy osvitnjogho menedzhmentu : posibnyk [Fundamentals of Educational Management: A Guide]. Kyiv, Ukraine: Lenvit (ukr).

Kremenja,V.Gh. (Ed.). (2008). Encyklopedija osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, Ukraine: Jurinkom Inter (ukr).

Korshunov, A. M., & Mantatov, V. V. (1988). Dialektika social'nogo poznanija : posіbnik [Dialectics of Social Cognition: A Guide]. Moscow, USSR (rus).

Kraevskij, V. V. (2006). Metodologija pedagogiki: novyj etap: ucheb. posobie [Methodology of pedagogy: a new stage]. Moscow, Russian Federation: Akademija (rus).

Lednev, V. S. (1989). Soderzhanie obrazovanija: ucheb. posobie [Educational content]. Moscow, USSR: Vysshaja shkola (rus).

Lisichkin, V. A. (1972). Teorija i praktika prognostiki. Metodologicheskie aspekty : posіbnik [Theory and practice of prognostics. Methodological aspects: a textbook]. Moscow, USSR: Nauka (rus).

Nikitina, L. E. (Ed.). (2009). Pedagogicheskoe prognozirovanie: nauchno-metodicheskoe posobie [Pedagogical forecasting: a scientific and methodological manual]. Moscow, Russian Federation: NOU VPO Moskovskij psihologo-social'nyj institute (rus).

Novyj tlumachnyj slovnyk ukrajinsjkoji movy u trjokh tomakh [New explanatory dictionary of the Ukrainian language in three volumes] (2008). 3-j tom P-Ja. Kyiv, Ukraine: Akont (ukr).

Onyshhuk, L. A. (2016). Koncepcija proghnozuvannja rozvytku zaghaljnoji serednjoji osvity [Concept of forecasting development of general secondary education]. Kyiv, Ukraine (ukr).

Sysoieva, S. O. (2012). Sfera osvity iak ob'iekt doslidzhennia [The field of education as an object of research].

Osvitolohiya, 1. 22–29 (ukr).

Tokovenko, A. S. (1994). Jevoljucionnaja jepistemologija. Stanovlenie novoj filosofskoj paradigmy [Evolutionary epistemology. The formation of a new philosophical paradigm]. Dnepropetrovsk, Ukraine (rus).

Fejerabend, P. (1986). Izbrannye trudy po istorii nauki [Selected Works on the History of Science]. Moscow, USSR (rus).

Downloads


Переглядів анотації: 9

Опубліковано

2018-10-01

Як цитувати

Онищук, Л. (2018). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. ОСВІТОЛОГІЯ, (7), 138–144. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.138144

Номер

Розділ

Освітня політика та освітнє право