ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.138144Ключові слова:
прогнозування, розвиток, загальна середня освітаАнотація
У статті на основі аналізу системи засобів наукового пізнання та критичного осмислення особливостей педагогічного прогнозування як специфічного різновиду наукового дослідження і форми конкретизації наукового передбачення висвітлено результати систематизації знань педагогічної прогностики; у форматі дослідження науково інтерпретовано опрацьовані ідеї, теорії, положення, закономірності і принципи, що відображають особливості об’єкта і предмета дослідження.
Зв’язки між досліджуваними педагогічними явищами і процесами відображено в положеннях Концепції прогнозування розвитку загальної середньої освіти, програмі циклічного семінару «Теоретичні і методологічні засади підготовки суб’єктів освітньої діяльності до розроблення прогнозів», які сприятимуть формуванню у суб’єктів управління стержневих, системотвірних уявлень про перспективу розвитку загальної середньої освіти.
Посилання
Gershunskij, B. S. (1986). Pedagogicheskaja prognostika : metodologija, teorija, praktika [Pedagogical prognostic: methodology, theory, practice]. Kiev, USSR: Vishha shkola (rus).
Ghoncharenko, S. U. (2010). Pedaghoghichni doslidzhennja: metodologhichni porady molodym naukovcjam [Pedagogical research: methodological advice for young scientists]. Kyiv- Vinnytsia, Ukraine: «Planer» (ukr).
Demchuk, V. S. (2007). Osnovy osvitnjogho menedzhmentu : posibnyk [Fundamentals of Educational Management: A Guide]. Kyiv, Ukraine: Lenvit (ukr).
Kremenja,V.Gh. (Ed.). (2008). Encyklopedija osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, Ukraine: Jurinkom Inter (ukr).
Korshunov, A. M., & Mantatov, V. V. (1988). Dialektika social'nogo poznanija : posіbnik [Dialectics of Social Cognition: A Guide]. Moscow, USSR (rus).
Kraevskij, V. V. (2006). Metodologija pedagogiki: novyj etap: ucheb. posobie [Methodology of pedagogy: a new stage]. Moscow, Russian Federation: Akademija (rus).
Lednev, V. S. (1989). Soderzhanie obrazovanija: ucheb. posobie [Educational content]. Moscow, USSR: Vysshaja shkola (rus).
Lisichkin, V. A. (1972). Teorija i praktika prognostiki. Metodologicheskie aspekty : posіbnik [Theory and practice of prognostics. Methodological aspects: a textbook]. Moscow, USSR: Nauka (rus).
Nikitina, L. E. (Ed.). (2009). Pedagogicheskoe prognozirovanie: nauchno-metodicheskoe posobie [Pedagogical forecasting: a scientific and methodological manual]. Moscow, Russian Federation: NOU VPO Moskovskij psihologo-social'nyj institute (rus).
Novyj tlumachnyj slovnyk ukrajinsjkoji movy u trjokh tomakh [New explanatory dictionary of the Ukrainian language in three volumes] (2008). 3-j tom P-Ja. Kyiv, Ukraine: Akont (ukr).
Onyshhuk, L. A. (2016). Koncepcija proghnozuvannja rozvytku zaghaljnoji serednjoji osvity [Concept of forecasting development of general secondary education]. Kyiv, Ukraine (ukr).
Sysoieva, S. O. (2012). Sfera osvity iak ob'iekt doslidzhennia [The field of education as an object of research].
Osvitolohiya, 1. 22–29 (ukr).
Tokovenko, A. S. (1994). Jevoljucionnaja jepistemologija. Stanovlenie novoj filosofskoj paradigmy [Evolutionary epistemology. The formation of a new philosophical paradigm]. Dnepropetrovsk, Ukraine (rus).
Fejerabend, P. (1986). Izbrannye trudy po istorii nauki [Selected Works on the History of Science]. Moscow, USSR (rus).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Людмила Онищук
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.