OCENIANIE PEDAGOGICZNE W KSZTAŁCENIU KOMPETENTNEGO LEKARZA W UKRAINIE: PROBLEMY I PERSPEKTYWY ICH ROZWIĄZANIA
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.173179Słowa kluczowe:
wyższa medyczna edukacja, ekspertyza, kompetencyjne podejście, pedagogiczna diagnostyka, fachowe przygotowanie lekarzy, samoocenianie się, testowanie, jakość kształceniaAbstrakt
W artykule rozpatruje się problem pedagogicznego oceniania w fachowym przygotowaniu przyszłych lekarzy w Ukrainie. Wyznacza się rola i miejsce pedagogicznego oceniania w trakcie podwyższenia jakości wyższej medycznej edukacji; wyświetlono główne etapy kształtowania się metod pedagogicznego oceniania w historycznym aspekcie, skonkretyzowano pojęciową bazę, która charakteryzuje zaznaczony proces. Przeanalizowano realny stan, zagraniczne doświadczenie, współczesne podejścia, zadania, technologie najbardziej rozpowszechnionej w ojczystej medycznej edukacji metody pedagogicznego oceniania – testowanie. Są określone pozytywne i negatywne oznaki i aspekty jego stosowania na narodowym poziomie i na ukraińskich uczelniach medycznych.
Bibliografia
Болюбаш Я. Я. Педагогічне оцінювання і тестування: правила, стандарти, відповідальність / Я. Болюбаш, І. Булах, М. Мруга. – К.: Майстер-клас, 2007. – 272 с.
Булах І. Є., Мруга М. Р. Застосування міжнародних документів для забезпечення якості педагогічного оцінювання в Україні[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/e-journals/ ITZN/em8/content/08bijuia.htm
Гончаров С. М. Інтерактивні технології навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу. – Рівне: НУВГП, 2006. – 172 с.
Гуменюк В. Оцінювання якості вищої медичної освітіи у контексті навчання іноземних студентів в Ураїні /В. Гуменюк// Порівняльно-педагогічні студії № 2-3 (16-17), 2013. - 186 -192
Ингенкамп К. Педагогическая диагностика: Пер. с нем. – М.: Педагогика, 1991. – С. 8-12.
Кульбашна Я. А.Формування професійної компетентності майбутніх фахівців із стоматологогії: теоретичні й методичні основи : монографія / Я. А. Кульбашна. – К. : Компас, 2014. – 416 с.
Мартиненко С. Методологічний аспект педагогічної діагностики у вимірі особистісно-розвивальної освіти /С.Мартиненко /. – Освітологія. – 2015. – №4. – С.19-23
Методика і технології оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу: посібник/ Ляшенко О. І., Лукіна Т. О., Булах І. Є., Мруга М. Р. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 160 с.
Канівець Т. М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник] – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2012. – 102 с.
Лихачов Б. Т. Педагогіка: Курс лекцій / Посібник для студентів педагог, навч. закладів і слухачів ІПК і ФПК. – 4-е вид., Перераб. і доп. – М.: Юрайт-М. 2001. – 607с.
Огнев’юк В. Підготовка експертів у галузі освіти в Україні / В. Огнев’юк, С. Сисоєва // Освітологія. – 2015. – №4. – С. 54-60.
Пономаренко Н. Експертиза в освіті: особливості, функції, типи /Н.Пономаренко/ Освітологія. – 2015 – №4. – С.61-64.
Gadbury-Amyot C. C., M. S. NcCracen, J. L.Woldt, R. L. Brennan. Validity and Reliability of Portfolio Assessment of Student Competence in Two Dental School Populations: A Four-Year Study/ Journal of Dental Education; May; Vol. 78; 5: 657–668.
Friedlander L., Anderson V. (2011) A new Predoctoral Endodontic Module Evaluating Learning and Effec- tiveness Journal of Dental Education; Vol.75; 3: 351- 359.
The Standards for Educational and Psychological Testing (2014) Available at: http://www.apa.org/science/ programs/testing/standards.aspx 2014).
Norcini J., Burch V. (2007) Workplace-based assessment as an educational tool: AMEE Guide No. 31. Med Teacher; 29(9–10):855–71.
Chambers D. W. (1993) Toward a competency-based curriculum. Journal of Dental Education; 57(11):790–3.
Manogue M., Kelly M, Masaryk SB, Brown G., et al (2002) Evolving methods of assessment; Eur. Journal of Dental Education; 6(Suppl 3):53–66.
Albino JEN., Young SK, Neumann LM, et al. (2008) Assessing dental students’ competence: best practice recommendations in the performance assessment literature and investigation of current practices in predoctoral dental education. Journal of Dental Education: 2008;72(12):1405–35.
Moss, P. A., Girard, B. J., Haniford, L. C. (2006) Validity in Educational Assessment. doi: 10.3102/0091732X030001109 Rev. of research in education; 30; 1:109-162
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Ярослава Кульбашна, Олена Астапенко
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.