ЦІННІСНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ

Autor

  • Oksana Starostina Wydziału Języków Obcych w zakresie komunikacji zawodowej

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2019.8.3442

Słowa kluczowe:

edukacja wartości, wartości, edukacja szkolna, edukacja podstawowa, edukacja średnia, rozwój osobisty, rozwój duchowy, rozwój moralny, rozwój społeczny, rozwój kulturowy

Abstrakt

В статті здійснено аналіз ціннісних засад розвитку системи шкільної освіти у Великій Британії на початковому й середньому ступенях освіти. Зазначено, що система освіти у Великобританії має складну ієрархічну структуру. Виявлено, що особистісний розвиток учня на початковому й середньому етапах навчання здійснюється тут в ціннісному контексті. Встановлено, що система освіти Великобританії чітко спрямована на реалізацію ціннісних орієнтирів за допомогою впровадження концепції ціннісного виховання в діяльність різних освітніх організацій. Здійснено висновок, що у Великобританії ціннісне виховання підростаючого покоління через програми з духовного, морального, соціального й культурного розвитку учнів є пріоритетним завданням освітнього процесу на початковому та середньому ступенях навчання.

Biogram autora

Oksana Starostina - Wydziału Języków Obcych w zakresie komunikacji zawodowej

kandydat nauk pedagogicznych, Profesor nadzwyczajny

Bibliografia

Бідюк Н. М. Освіта у Великій Британії. Хмельницький : [б.в.], 2010. 132 с.

Борисенко І. В. Теорія і практика моделювання змісту початкової освіти Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 2015. 20 с.

Бріт Н. М. Організаційно-педагогічні засади розвитку полікультурної освіти у вищих навчальних закладах Великої Британії : монографія. Умань: Жовтий, 2015. 152 с.

Гаращук К. В. Структурні реформи в системі загальної середньої освіти сучасної Великої Британії : монографія. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2014. 159 с.

Карпенко З. С. Аксіологічна психологія особистості : монографія. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника, 2018. 719 с.

Левченко Т. І. Європейська освіта: конвергенція та дивергенція: монографія. Вінниця : Нова книга, 2007. 655 c.

Лідерство в освіті Великої Британії: порівняльно-педагогічний дискурс : колективна монографія / Н. Мукан (ред.). Львів : Панорама, 2019. 175 с.

Мілютіна О. К. Полікультурна освіта школярів у Великій Британії. Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2008. 192 с.

Полуян О. Еволюція змісту освіти у початкових школах Великобританії. Нова педагогічна думка. 2014. № 2. С. 3–5.

Саргсян А. Л. Реформування системи вищої освіти Великобританії в кінці XX — на початку XXI століття : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Луганськ, 2009. 212 с.

Слюсаренко Н. В. Виховання учнів у середніх навчальних закладах Великої Британії. Херсон: Херсонська академія неперервної освіти, 2012. 230 c.

Шаповалова О. В. Управління якістю освітніх послуг у системі середньої освіти Великої Британії : монографія. Суми : Цьома С. П., 2016. 159 с.

Citizenship programmes of study for key stages 1 and 2 Guidance about teaching citizenship in England.

Department for Education. URL: https://www.gov.uk/government/publications/citizenship- programmes-of-study-for-key-stages-1-and-2 (дата звернення: 14.09.2019).

Gibb N. The purpose of education : speech. URL: https://www.gov.uk/government/speeches/the-purpose-of- education (дата звернення: 11.08.2019).

Promoting fundamental British values as part of SMSC in schools. Department for Education. URL: https:// assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/ file/380595/SMSC_Guidance_Maintained_Schools.pdf (дата звернення: 13.08.2019) Rogers S. & Brown, S. Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). URL: https://www.researchgate.net/publication/320242044_ Knowledge_creation_as_an_approach_to_facilitating_evidence_informed_practice_in_early_ years_settings_Examining_ways_to_measure_the_success_of_using_this_method_with_early_ years_practitioners_in_Camden (дата звернення: 11.08.2019).

Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum. URL: http://archive.teachfind.com/ qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching-requirements/spiritual-and- moral/index.html (дата звернення: 28.07.2019)

Bidiuk, N. M. (2010). Osvita u Velykij Brytanii [Education in Great Britain]. Khmel'nyts'kyj, Ukraine : [b.v.] (ukr).

Borysenko, I. V. (2015). Teoriia i praktyka modeliuvannia zmistu pochatkovoi osvity Spoluchenoho Korolivstva Velykoi Brytanii ta Pivnichnoi Irlandii [Theory and Practice of Content Modeling in Primary Education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Extended abstract of candidate’s thesis]: Extended abstract of candidate’s thesis: 13.00.01. Kyiv, Ukraine (ukr).

Brit, N. M. (2015). Orhanizatsijno-pedahohichni zasady rozvytku polikul'turnoi osvity u vyschykh navchal'nykh zakladakh Velykoi Brytanii: monohrafiia [Organizational and pedagogical foundations of the development of multicultural education in higher educational establishments of Great Britain].

Uman', Ukraine: Zhovtyj (ukr).

Haraschuk, K. V. (2014). Strukturni reformy v systemi zahal'noi seredn'oi osvity suchasnoi Velykoi Brytanii : monohrafiia. [Structural reforms in the system of general secondary education in modern Britain: monograph]. Zhytomyr, Ukraine: ZhDU im. I. Franka (ukr).

Karpenko, Z. S. (2018). Aksiolohichna psykholohiia osobystosti [Axiological psychology of personality].

Ivano-Frankivs'k, Ukraine: Prikarpatskij nacionalnij universitet im. Vasilya Stefanika (ukr).

Levchenko, T. I. (2007). Yevropejs'ka osvita: konverhentsiia ta dyverhentsiia [European education: convergence and divergence. Monograph]. Vinnytsia, Ukraine: Nova knyha (ukr).

Gavrilyuk, M, & Mukan, N. (Eds). (2019). Liderstvo v osviti Velykoi Brytanii: porivnial'no-pedahohichnyj dyskurs[Leadership in UK education: A comparative-pedagogical discourse]. L'viv, Ukraine: Panorama (ukr).

Miliutina, O. K. (2008). Polikul'turna osvita shkoliariv u Velykij Brytanii [Multicultural education of schoolchildren in Great Britain]. Zhytomyr, Ukraine : ZhDU im. I. Franka (ukr).

Poluyan, O. (2014). Evolyuciya zmistu osvity u pochatkovykh shkolakh [The evolution of the content of education in primary schools in the UK]. New pedagogical opinion, 2, 3–5 (ukr).

Sarhsian, A. L. (2009). Reformuvannia systemy vyschoi osvity Velykobrytanii v kintsi XX — na pochatku XXI stolittia : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.01 [Reforming the system of higher education in Great Britain in the late XX — early XXI century: Extended abstract of candidate’s thesis: 13.00.01].

Luhans'k, Ukraine (ukr).

Sliusarenko, N. V. (2012). Vykhovannia uchniv u serednikh navchal'nykh zakladakh Velykoi Brytanii [Upbringing of pupils in secondary schools in Great Britain]. Kherson, Ukraine : Hersonska akademiya neperervnoyi osviti(ukr).

Shapovalova, O. V. (2016). Upravlinnia iakistiu osvitnikh posluh u systemi seredn'oi osvity Velykoi Brytanii: monohrafiia. [Managing the quality of educational services in the UK secondary education system: monograph]. Sumy, Ukraine: Ts'oma S. P. (ukr).

Citizenship programmes of study for key stages 1 and 2 Guidance about teaching citizenship in England.

Department for Education (2015). Retrieved from https://www.gov.uk/government/publications/ citizenship-programmes-of-study-for-key-stages-1-and-2 (eng).

Gibb, N. (2015). The purpose of education. Retrieved from https://www.gov.uk/government/speeches/the- purpose-of-education (eng).

Promoting fundamental British values as part of SMSC in schools. Department for Education. (2014).

Retrieved from https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/ attachment_data/file/380595/SMSC_Guidance_Maintained_Schools.pdf (eng).

Rogers, S. & Brown, S. (2014). Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). Retrieved from https://www.researchgate.net/ publication/320242044_Knowledge_creation_as_an_approach_to_facilitating_evidence_ informed_practice_in_early_years_settings_Examining_ways_to_measure_the_success_of_ using_this_method_with_early_years_practitioners_in_Camden (eng).

Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum (2019). Retrieved from http: // archive.teachfind.com/qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching- requirements/spiritual-and-moral/index.html (eng).

Pobrania


Abstract views: 216

Opublikowane

2019-10-01

Jak cytować

Starostina, O. (2019). ЦІННІСНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ. ОСВІТОЛОГІЯ, (8), 34–42. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2019.8.3442

Numer

Dział

Компаративістика у сфері освіти