ЦІННІСНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2019.8.3442Słowa kluczowe:
edukacja wartości, wartości, edukacja szkolna, edukacja podstawowa, edukacja średnia, rozwój osobisty, rozwój duchowy, rozwój moralny, rozwój społeczny, rozwój kulturowyAbstrakt
В статті здійснено аналіз ціннісних засад розвитку системи шкільної освіти у Великій Британії на початковому й середньому ступенях освіти. Зазначено, що система освіти у Великобританії має складну ієрархічну структуру. Виявлено, що особистісний розвиток учня на початковому й середньому етапах навчання здійснюється тут в ціннісному контексті. Встановлено, що система освіти Великобританії чітко спрямована на реалізацію ціннісних орієнтирів за допомогою впровадження концепції ціннісного виховання в діяльність різних освітніх організацій. Здійснено висновок, що у Великобританії ціннісне виховання підростаючого покоління через програми з духовного, морального, соціального й культурного розвитку учнів є пріоритетним завданням освітнього процесу на початковому та середньому ступенях навчання.
Bibliografia
Бідюк Н. М. Освіта у Великій Британії. Хмельницький : [б.в.], 2010. 132 с.
Борисенко І. В. Теорія і практика моделювання змісту початкової освіти Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 2015. 20 с.
Бріт Н. М. Організаційно-педагогічні засади розвитку полікультурної освіти у вищих навчальних закладах Великої Британії : монографія. Умань: Жовтий, 2015. 152 с.
Гаращук К. В. Структурні реформи в системі загальної середньої освіти сучасної Великої Британії : монографія. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2014. 159 с.
Карпенко З. С. Аксіологічна психологія особистості : монографія. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника, 2018. 719 с.
Левченко Т. І. Європейська освіта: конвергенція та дивергенція: монографія. Вінниця : Нова книга, 2007. 655 c.
Лідерство в освіті Великої Британії: порівняльно-педагогічний дискурс : колективна монографія / Н. Мукан (ред.). Львів : Панорама, 2019. 175 с.
Мілютіна О. К. Полікультурна освіта школярів у Великій Британії. Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2008. 192 с.
Полуян О. Еволюція змісту освіти у початкових школах Великобританії. Нова педагогічна думка. 2014. № 2. С. 3–5.
Саргсян А. Л. Реформування системи вищої освіти Великобританії в кінці XX — на початку XXI століття : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Луганськ, 2009. 212 с.
Слюсаренко Н. В. Виховання учнів у середніх навчальних закладах Великої Британії. Херсон: Херсонська академія неперервної освіти, 2012. 230 c.
Шаповалова О. В. Управління якістю освітніх послуг у системі середньої освіти Великої Британії : монографія. Суми : Цьома С. П., 2016. 159 с.
Citizenship programmes of study for key stages 1 and 2 Guidance about teaching citizenship in England.
Department for Education. URL: https://www.gov.uk/government/publications/citizenship- programmes-of-study-for-key-stages-1-and-2 (дата звернення: 14.09.2019).
Gibb N. The purpose of education : speech. URL: https://www.gov.uk/government/speeches/the-purpose-of- education (дата звернення: 11.08.2019).
Promoting fundamental British values as part of SMSC in schools. Department for Education. URL: https:// assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/ file/380595/SMSC_Guidance_Maintained_Schools.pdf (дата звернення: 13.08.2019) Rogers S. & Brown, S. Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). URL: https://www.researchgate.net/publication/320242044_ Knowledge_creation_as_an_approach_to_facilitating_evidence_informed_practice_in_early_ years_settings_Examining_ways_to_measure_the_success_of_using_this_method_with_early_ years_practitioners_in_Camden (дата звернення: 11.08.2019).
Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum. URL: http://archive.teachfind.com/ qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching-requirements/spiritual-and- moral/index.html (дата звернення: 28.07.2019)
Bidiuk, N. M. (2010). Osvita u Velykij Brytanii [Education in Great Britain]. Khmel'nyts'kyj, Ukraine : [b.v.] (ukr).
Borysenko, I. V. (2015). Teoriia i praktyka modeliuvannia zmistu pochatkovoi osvity Spoluchenoho Korolivstva Velykoi Brytanii ta Pivnichnoi Irlandii [Theory and Practice of Content Modeling in Primary Education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Extended abstract of candidate’s thesis]: Extended abstract of candidate’s thesis: 13.00.01. Kyiv, Ukraine (ukr).
Brit, N. M. (2015). Orhanizatsijno-pedahohichni zasady rozvytku polikul'turnoi osvity u vyschykh navchal'nykh zakladakh Velykoi Brytanii: monohrafiia [Organizational and pedagogical foundations of the development of multicultural education in higher educational establishments of Great Britain].
Uman', Ukraine: Zhovtyj (ukr).
Haraschuk, K. V. (2014). Strukturni reformy v systemi zahal'noi seredn'oi osvity suchasnoi Velykoi Brytanii : monohrafiia. [Structural reforms in the system of general secondary education in modern Britain: monograph]. Zhytomyr, Ukraine: ZhDU im. I. Franka (ukr).
Karpenko, Z. S. (2018). Aksiolohichna psykholohiia osobystosti [Axiological psychology of personality].
Ivano-Frankivs'k, Ukraine: Prikarpatskij nacionalnij universitet im. Vasilya Stefanika (ukr).
Levchenko, T. I. (2007). Yevropejs'ka osvita: konverhentsiia ta dyverhentsiia [European education: convergence and divergence. Monograph]. Vinnytsia, Ukraine: Nova knyha (ukr).
Gavrilyuk, M, & Mukan, N. (Eds). (2019). Liderstvo v osviti Velykoi Brytanii: porivnial'no-pedahohichnyj dyskurs[Leadership in UK education: A comparative-pedagogical discourse]. L'viv, Ukraine: Panorama (ukr).
Miliutina, O. K. (2008). Polikul'turna osvita shkoliariv u Velykij Brytanii [Multicultural education of schoolchildren in Great Britain]. Zhytomyr, Ukraine : ZhDU im. I. Franka (ukr).
Poluyan, O. (2014). Evolyuciya zmistu osvity u pochatkovykh shkolakh [The evolution of the content of education in primary schools in the UK]. New pedagogical opinion, 2, 3–5 (ukr).
Sarhsian, A. L. (2009). Reformuvannia systemy vyschoi osvity Velykobrytanii v kintsi XX — na pochatku XXI stolittia : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.01 [Reforming the system of higher education in Great Britain in the late XX — early XXI century: Extended abstract of candidate’s thesis: 13.00.01].
Luhans'k, Ukraine (ukr).
Sliusarenko, N. V. (2012). Vykhovannia uchniv u serednikh navchal'nykh zakladakh Velykoi Brytanii [Upbringing of pupils in secondary schools in Great Britain]. Kherson, Ukraine : Hersonska akademiya neperervnoyi osviti(ukr).
Shapovalova, O. V. (2016). Upravlinnia iakistiu osvitnikh posluh u systemi seredn'oi osvity Velykoi Brytanii: monohrafiia. [Managing the quality of educational services in the UK secondary education system: monograph]. Sumy, Ukraine: Ts'oma S. P. (ukr).
Citizenship programmes of study for key stages 1 and 2 Guidance about teaching citizenship in England.
Department for Education (2015). Retrieved from https://www.gov.uk/government/publications/ citizenship-programmes-of-study-for-key-stages-1-and-2 (eng).
Gibb, N. (2015). The purpose of education. Retrieved from https://www.gov.uk/government/speeches/the- purpose-of-education (eng).
Promoting fundamental British values as part of SMSC in schools. Department for Education. (2014).
Retrieved from https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/ attachment_data/file/380595/SMSC_Guidance_Maintained_Schools.pdf (eng).
Rogers, S. & Brown, S. (2014). Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). Retrieved from https://www.researchgate.net/ publication/320242044_Knowledge_creation_as_an_approach_to_facilitating_evidence_ informed_practice_in_early_years_settings_Examining_ways_to_measure_the_success_of_ using_this_method_with_early_years_practitioners_in_Camden (eng).
Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum (2019). Retrieved from http: // archive.teachfind.com/qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching- requirements/spiritual-and-moral/index.html (eng).
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Оксана Старостіна
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.