НАЙБІЛЬШІ ЗАГАДКИ ПРИРОДИ — ВСЕСВІТ І МОЗОК

Автор(и)

  • Владислав Блашяк Вища школа імені Павла Влодковича в Плоцьку, Алея Кілинського 12, 09-402 Плоцьк, Республіка Польща https://orcid.org/0000-0001-6945-3567

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2020.9.1

Ключові слова:

Всесвіт і мозок, мозок людини, нейрони мозку, нейроосвіта, теорія Великого вибуху Бін- га Бенга

Анотація

Стаття висвітлює основні ідеї польського професора Владислава Блашяка Вищої школи імені Павла Влодковича в Плоцьку щодо питання однієї із загадок Всесвіту — людського мозку, які були проголошені у 2019 р. в інавгураційному виступі.
Ця доповідь була виголошена перед ректором, членами Сенату, студентами Вищої школи і звернена до теми мозку людини та його функціонування. Автор поділився з присутніми своїми найновійшими дослідженнями, подав класифікації, наголосив на стрімкому розвитку технічного прогресу, який якнайтісніше пов’язаний зі структурою мозку.
У промові, яка є результатами наукових досліджень останніх десятиліть, професор вказує на роль революційних винаходів, які зіграли величезну роль у пришвидшенні розвитку досліджень еволюції Всесвіту та мозку. Одним із таких винаходів став телескоп. Що ж до мозку, то впровадження таких дослідницьких інструментів, як комп’ютерна томографія (1972), МРТ (магнітно-резонансна томографія ), а потім ЕЕГ (електроенцефалографія), ПЕТ (позитронно-емісійна томографія), MЕГ (магнітоенцефалографія) і, нещодавні винаходи по відстеженню стану очей. Такі відкриття в науці змусили дослідника задуматися над питанням: чи справді вже тепер знання про мозок дозволяють нам зробити навчання ефективнішим? Однак вже зараз знання про мозок людини дозволяють нам краще зрозуміти учня.
Науковцем наведена класифікація дітей за віковими психологічними періодами, роботою нейронів головного мозку. Вказано, що у віці 4–5 років найкраще розбудована мережа нейронів. Чотирилітня дитина є малим генієм, коли на роботу мозку йде 50 % енергії, що отрумується з харчування. Період бунтуючого підлітка вирізняється дозріванням мозку, тобто процесами зміцнення між нейронами. У цей період у підлітка домінують осередки емоцій, які з точки зору дорослих є непередбачуваними, такі, що інколи призводять до ризику.
Автор промови говорить про важливість знань у досягненнях нейроосвіти для того, щоб зрозуміти інколи чудні і найнесподіваніші для нас висловлювання наших учнів. Закликає до обов’язку у пильнуванні результатів найновіших досліджень над Всесвітом та над нашим мозком, бо своєю вчительською роботою освітяни робитимуть зміни в мізках своїх вихованців.

Біографія автора

Владислав Блашяк, Вища школа імені Павла Влодковича в Плоцьку, Алея Кілинського 12, 09-402 Плоцьк, Республіка Польща

Доктор габілітований, професор, викладач

Посилання

Błasiak, W. (2019). Największe zagadki natury — wszechświat i mózg (Wykład Inauguracyjny 2019). Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica. https://www.wlodkowic.pl/3-news/newsflash/878-xxviii- inauguracja.html (pol).

Darwin, K. (1859). O powstawaniu gatunków. Szwajcaria (pol).

Dickinson, E. (1990). 100 wierszy: Emily Dickinson. Arka (pol).

Kopernik, M. (1566). De Revolutionibus orbium coelestium, Libri VI. Henricpetrina (łacina).

Downloads


Переглядів анотації: 429

Опубліковано

2020-10-01

Як цитувати

Блашяк, В. (2020). НАЙБІЛЬШІ ЗАГАДКИ ПРИРОДИ — ВСЕСВІТ І МОЗОК. ОСВІТОЛОГІЯ, (9), 6–12. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2020.9.1

Номер

Розділ

Філософія та історія освіти