НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2022.11.9Ключові слова:
дистанційна освіта; дошкільна освіта; ІКТ-сервіси; онлайн-заняття; освітній процес; фахова підготовка.Анотація
У статті представлено досвід викладання дисципліни практичного спрямування «Мистецьке рукоділля» для студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» в дистанційному форматі. Зміни в організації освітнього процесу відбулися у зв’язку з Всесвітньою пандемією COVID-19 2020–2022 років, що змусило змінити очний формат навчання на дистанційну освіту. Зі значними труднощами зіткнулися викладачі практичних дисциплін: відпрацювання технічних навичок виконання виробів, опанування методики освітньої взаємодії і комунікації в процесі предметно-перетворювальної і мистецької діяльності з дітьми дошкільного віку. Перехід на дистанційний формат навчання потребував розроблення електронного освітнього контенту і пошуків ефективних інструментів освітньої взаємодії. Здійснене експериментальне дослідження дозволило з’ясувати ставлення студентів до форми опанування навчальним матеріалом та вивчити результативність використання цифрових ІКТ-сервісів у забезпеченні освітнього процесу. Було виокремлено переваги і недоліки дистанційного навчання практично спрямованої дисципліни «Мистецьке рукоділля», які назвали здобувачів освіти. З’ясовано, що для опанування дисципліною найбільш дієвою є організація онлайн-занять, що дозволяє комунікувати викладачу і студентам, показувати основні технічні прийоми виконання виробів у реальному часі, давати методичні рекомендації виконання завдання, обговорювати навчальні завдання. Запропоновано різні сервіси для організації освітньої взаємодії під час вивчення дисципліни «Мистецьке рукоділля».
Посилання
Список використаної літератури
Буйницька О., & Василенко С. Корпоративний стандарт цифрової компетентності викладача університету. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2022. № 12. С. 1–20. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.121
Гаращенко Л. В., Літіченко О. Д. Підготовка бакалаврів дошкільної освіти до художньо-творчої діяльності в ЗДО. Інноваційна педагогіка. 2020. № 28. С. 176–179. DOI: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/28.32
Морзе Н. В., Василенко С. В. Звіт 1. Інноваційне навчання та найкращі практики: українські університети. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: спецвипуск «Педагогічна вища освіта України: аналіз і дослідження». 2020. С. 1–68. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020spv1
Bielienka A., Polovina O., Kondratets I., Shynkar T. & Brovko K. The Use of ICT for Training Future Teachers: An Example of the Course on «Art Education of Preschool Children». ICTERI 2021 ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2021: Proceedings of the 17th International Conference. 2021. P. 361–370. URL: https://ceur-ws.org/Vol-3013/ (дата звернення: 15.09.2022).
Akinci M. S. Pre-School Teaching Students’ Opinions on Distance Education: Preferences and Emotional States. Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021. № 16 (6). Р. 2901–2915. DOI: https://doi.org/10.18844/cjes.v16i6.6460
Jalongo M. R. The effects of COVID-19 on early childhood education and care: Research and resources for children, families, teachers, and teacher educators. Early Childhood Education Journal. 2021. № 49 (5) Р. 763–774. DOI: https://doi.org/10.1007/s10643-021-01208-y
Kim J. Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood. 2020. № 52 (2). Р. 145–158. DOI: https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
Pérez-Jorge D., Rodríguez-Jiménez M. D. C., Ariño-Mateo E., & Barragán-Medero F. The effect of COVID-19 in university tutoring models. Sustainability. 2020. № 12 (20). Art. 8631. DOI: https://doi.org/10.3390/su12208631
UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. Version 3. 2018. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265721 (дата звернення: 15.09.2022).
References
Buinytska, O., & Vasylenko, S. (2022). Korporativnij standart cifrovoyi kompetentnosti vikladacha universitetu [Corporate standard for university lecturer’s digital competence]. Open educational e-environment of modern university, 12, 1–20. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.121
Litichenko, O. D., Harashchenko, L. V. (2020). Pidgotovka bakalavriv doshkilnoyi osviti do hudozhno-tvorchoyi diyalnosti v ZDO [Preparation of bachelors of preschool education for artistic and creative activity in preschool educational institutions]. Innovative pedagogy, 28, 176–179. https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/28.32
Morze, N., & Vasylenko, S. (2020). Zvit 1. Innovacijne navchannya ta najkrashi praktiki: ukrayinski universiteti [Report 1_innovative teaching and best practices: ukrainian universities]. Open educational e-environment of modern university: Spesial Edition «UA Pedagogical Higher Education: Profound Analysis and Study», 1–68. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020spv1
Bielienka, A., Polovina, O., Kondratets, I., Shynkar, T. & Brovko, K. (2021). The Use of ICT for Training Future Teachers: An Example of the Course on «Art Education of Preschool Children». ICTERI 2021 ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2021: Proceedings of the 17th International Conference (pp. 361–370). https://ceur-ws.org/Vol-3013/
Akinci, M. S. (2021). Pre-School Teaching Students’ Opinions on Distance Education: Preferences and Emotional States. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16 (6), 2901–2915. https://doi.org/10.18844/cjes.v16i6.6460
Jalongo, M. R. (2021). The effects of COVID-19 on early childhood education and care: Research and resources for children, families, teachers, and teacher educators. Early Childhood Education Journal, 49 (5), 763–774. https://doi.org/10.1007/s10643-021-01208-y
Kim, J. (2020). Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52 (2), 145–158. https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
Pérez-Jorge, D., Rodríguez-Jiménez, M. D. C., Ariño-Mateo, E., & Barragán-Medero, F. (2020). The effect of COVID-19 in university tutoring models. Sustainability, 12 (20), 8631. https://doi.org/10.3390/su12208631
UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. Version 3 (2018). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265721
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена Літіченко, Тетяна Шинкар, Лариса Гаращенко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.