QUO VADIS UNIVERSITAS? ЗАУВАЖЕННЯ, КОМЕНТАРІ ТА ПИТАННЯ: (НЕ?) З ПОЗИЦІЇ ПЕДАГОГІКИ

Автор(и)

  • Тадеуш Левовіцький

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1119

Ключові слова:

вища освіта, якість навчання, шанс змін і реальність

Анотація

Трансформація соціально-економічної системи та інтеграція Польщі з Європейським Союзом принесли багато позитивних змін. Водночас посилилися (і навіть з’явилися нові) негативні явища, які ускладнюють функціонування і розвиток вищої освіти. У статті проаналізовано негативні явища у розвитку вищої освіти та їх наслідки. Крім критичних зауважень і дискусійних питань щодо напрямів змін у вищій освіті подано також пропозиції щодо її удосконалення.

Посилання

Baszkiewicz J. (1997): Młodość uniwersytetów. Wyd. «Żak», Warszawa.

Kot S. (1996): Historia wychowania. Wyd. «Żak», Warszawa.

Kupisiewicz Cz. (1995): Koncepcje reform szkolnych w wybranych krajach świata na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. PWN, Warszawa.

Kupisiewicz Cz. (2003): Wybrane problemy teorii i praktyki pedagogicznej na progu XXI wieku. IBE, Warszawa.

Kwieciński Z. (2006): Dryfować i łudzić. Polska «strategia edukacyjna». «Nauka», nr 1.

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) (2008): Pedagogika. T. 1. PWN, Warszawa.

Kwieciński Z. (red.) (2012): Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. «Impuls», Kraków.

Lewowicki T. (1994): Przemiany oświaty. Wydział Pedagogiczny UW, Warszawa.

Lewowicki T. (1995): Dylematy metodologii pedagogiki. W: T. Lewowicki (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Wydział Pedagogiczny UW, Warszawa.

Lewowicki T. (2001): Szkic do dziejów metodologii pedagogiki. «Rocznik Pedagogiczny», t. 24, KNP PAN, Warszawa.

Lewowicki T. (2005): Standardy kształcenia nauczycieli – pół wieku doświadczeń w Polsce. «Ruch Pedagogiczny», nr 3-4.

Lewowicki T. (2007a): O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki. ITE-PIB, Warszawa-Radom.

Lewowicki T. (2007b): Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. ITE-PIB, Warszawa- Radom.

Lewowicki T. (2012): O modelu szkolnictwa wyższego – uniwersytecka tradycja, przemiany, problemy i sugestie rozwiązań. «Ruchu Pedagogiczny», nr 4.

Lewowicki T. (2013): Interdyscyplinarność pedagogiki – tradycja i współczesność, problemy i szanse.

W: Z. Szarota, F. Szlosek (red.): Interdyscyplinarność pedagogiki i jej subdyscypliny. UP im. KEN, APS im. M. Grzegorzewskiej, ITE-PIB, Radom.

Program Erasmus. Przegląd statystyk (oprac. Małgorzata Członkowska-Naumiuk). Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu «Uczenie się przez całe życie», Erasmus.org.pl.

Rabczuk W. (2007): Polityka edukacyjna Unii Europejskiej. Nowe konteksty. WSP TWP, Warszawa.

Rocznik statystyczny (1992). GUS, Warszawa.

Szkoły wyższe i ich finansowanie w 2007 r. (2008). GUS, Warszawa.

Szkoły wyższe i ich finansowanie w 2010 r. (2011). GUS, Warszawa.

Śliwerski B. (red.) (2006 i 2010): Pedagogika T. 1-4. GWP, Gdańsk.

Downloads


Переглядів анотації: 66

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Левовіцький, Т. (2015). QUO VADIS UNIVERSITAS? ЗАУВАЖЕННЯ, КОМЕНТАРІ ТА ПИТАННЯ: (НЕ?) З ПОЗИЦІЇ ПЕДАГОГІКИ. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 11–19. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1119

Номер

Розділ

Методологічні засади освітології