СУСПІЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ТА ГНОСЕОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ТРАКТУВАННЯ ОСВІТОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.99104

Ключові слова:

виробництво форми суспільних відносин, гносеологія, духовне виробництво, категоріальний ряд способу виробництва, матеріальне виробництво, неорганічне тіло людини, органічне тіло людини, освітньо-навчальне виробництво, освітологія, процес пізнання освіти

Анотація

Статтю присвячено аналізові глибинних суспільно-історичних і гносеологічних чинників, визначен- ня яких дозволяє пояснити як появу нового наукового напряму дослідження освіти – освітології, – так і її міждисциплінарний та полідисциплінарний характер. Автор висуває гіпотезу, що основоположним суспільно- історичним чинником формування, подальшої еволюції і структури освітології є розвиток суспільного виробництва, вищою та найбільш універсальною формою якого є виробництво людини і найважливіша його скла- дова – освітньо-навчальне виробництво неорганічного тіла людини. Головними гносеологічними передумовами тлумачення суті і структури освітології є особливості відображення цих суспільно-історичних чинників у категоріальному ряді способу виробництва та послідовний рух наукового пізнання природи освіти від поверх- невих освітньо-технологічних до більш глибоких, прихованих і неочевидних її визначень – політекономічних, організаційно-комунікаційних, соціальних, світоглядних.

Посилання

Луговий В. І. Проблема понятійно-категоріального апарату педагогічної науки / В. І. Луговий // Педагогічна і психологічна науки в Україні / відп. ред. О. В. Сухомлинська. – К.: Педагогічна думка, 2007. – Т. 1. Теорія та історія педагогіки. – С. 24 – 35.

Огнев’юк В. О. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. О. Огнев’юк // Науково – методичний журнал «Шлях освіти». – 2009. – №4(54). – С. 2 – 6.

Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В. О. Огневюк, С. О. Сисоєва // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. – № 4-5 (988-989), квітень-тра- вень, 2012. – 80 с. – С. 44 – 51.

Пруель Н. А. Производительное потребление образования в гражданском обществе // Инновации и образование. Сборник материалов конференции. Серия «Symposium», выпуск 29. СПб.: Санкт- Петербургское философское общество, 2003. – С. 174 – 178.

Рябенко В. А. Методологическая функция категории «духовное производство» / АН Украины; Ин-т философии. Отв. Ред. И. В. Бойченко. – Киев: Наук. думка, 1992. – 92 с.

Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти: науково-методич- ний журнал. – К.: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2 – 48 с. – С. 5 – 11.

Субетто А. И. Принцип, законы и структура науки об образовании – образованиеведения.

Императив Неклассического синтеза [Електронний ресурс] / А. И. Субетто // «Академия Тринитаризма». – М., 2003. – Эл. № 77-6567, публ.10892. – Режим доступу: http://www.trinitas.ru/rus/doc/0016/001a/00160053.htm

Drucker P. F. Post-Capitalist Society. – Oxford Butterworth: Heinemann, 1993. – 468 р. (eng).

Kasworm Carol. The Influence of the Knowledge Society: Trends in Adult Higher Education [Електронний ресурс] / The Journal of Continuing Higher Education, 59:104–107, 2011 Copyright © 2011, Asso- ciation for Continuing Higher Education ISSN 0737-7363 DOI: 10.1080/07377363.2011.568830. – Режим доступу: http://www.carl-abrc.ca/uploads/h_ed_articles/Kasworm.pdf (eng).

Lane R. E. The Decline of Politics and Ideology in a Knowledge Society / R. E. Lane // American Sociologi- cal Review. – 1966. – Vol. 31. – P. 649-662. (eng). 11. Valimaa J., Hoffman D. Knowledge Society Discource and Higher Education / J. Valimaa, D Hoffman // High Educ. – 2008. – № 56. – P. 265-285. (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 60

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Рябенко, В. (2015). СУСПІЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ТА ГНОСЕОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ТРАКТУВАННЯ ОСВІТОЛОГІЇ. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 99–104. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.99104

Номер

Розділ

Філософія та історія освіти