СУСПІЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ТА ГНОСЕОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ТРАКТУВАННЯ ОСВІТОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.99104Ключові слова:
виробництво форми суспільних відносин, гносеологія, духовне виробництво, категоріальний ряд способу виробництва, матеріальне виробництво, неорганічне тіло людини, органічне тіло людини, освітньо-навчальне виробництво, освітологія, процес пізнання освітиАнотація
Статтю присвячено аналізові глибинних суспільно-історичних і гносеологічних чинників, визначен- ня яких дозволяє пояснити як появу нового наукового напряму дослідження освіти – освітології, – так і її міждисциплінарний та полідисциплінарний характер. Автор висуває гіпотезу, що основоположним суспільно- історичним чинником формування, подальшої еволюції і структури освітології є розвиток суспільного виробництва, вищою та найбільш універсальною формою якого є виробництво людини і найважливіша його скла- дова – освітньо-навчальне виробництво неорганічного тіла людини. Головними гносеологічними передумовами тлумачення суті і структури освітології є особливості відображення цих суспільно-історичних чинників у категоріальному ряді способу виробництва та послідовний рух наукового пізнання природи освіти від поверх- невих освітньо-технологічних до більш глибоких, прихованих і неочевидних її визначень – політекономічних, організаційно-комунікаційних, соціальних, світоглядних.
Посилання
Луговий В. І. Проблема понятійно-категоріального апарату педагогічної науки / В. І. Луговий // Педагогічна і психологічна науки в Україні / відп. ред. О. В. Сухомлинська. – К.: Педагогічна думка, 2007. – Т. 1. Теорія та історія педагогіки. – С. 24 – 35.
Огнев’юк В. О. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. О. Огнев’юк // Науково – методичний журнал «Шлях освіти». – 2009. – №4(54). – С. 2 – 6.
Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В. О. Огневюк, С. О. Сисоєва // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. – № 4-5 (988-989), квітень-тра- вень, 2012. – 80 с. – С. 44 – 51.
Пруель Н. А. Производительное потребление образования в гражданском обществе // Инновации и образование. Сборник материалов конференции. Серия «Symposium», выпуск 29. СПб.: Санкт- Петербургское философское общество, 2003. – С. 174 – 178.
Рябенко В. А. Методологическая функция категории «духовное производство» / АН Украины; Ин-т философии. Отв. Ред. И. В. Бойченко. – Киев: Наук. думка, 1992. – 92 с.
Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти: науково-методич- ний журнал. – К.: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2 – 48 с. – С. 5 – 11.
Субетто А. И. Принцип, законы и структура науки об образовании – образованиеведения.
Императив Неклассического синтеза [Електронний ресурс] / А. И. Субетто // «Академия Тринитаризма». – М., 2003. – Эл. № 77-6567, публ.10892. – Режим доступу: http://www.trinitas.ru/rus/doc/0016/001a/00160053.htm
Drucker P. F. Post-Capitalist Society. – Oxford Butterworth: Heinemann, 1993. – 468 р. (eng).
Kasworm Carol. The Influence of the Knowledge Society: Trends in Adult Higher Education [Електронний ресурс] / The Journal of Continuing Higher Education, 59:104–107, 2011 Copyright © 2011, Asso- ciation for Continuing Higher Education ISSN 0737-7363 DOI: 10.1080/07377363.2011.568830. – Режим доступу: http://www.carl-abrc.ca/uploads/h_ed_articles/Kasworm.pdf (eng).
Lane R. E. The Decline of Politics and Ideology in a Knowledge Society / R. E. Lane // American Sociologi- cal Review. – 1966. – Vol. 31. – P. 649-662. (eng). 11. Valimaa J., Hoffman D. Knowledge Society Discource and Higher Education / J. Valimaa, D Hoffman // High Educ. – 2008. – № 56. – P. 265-285. (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Валерій Рябенко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.