SPOŁECZNO-HISTORYCZNE I EPISTEMOLOGICZNE UWARUNKOWANIA INTERPRETACYJNE OŚWIATOLOGIІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.99104Słowa kluczowe:
epistemologia, ciało ludzkie, wytwór duchowy, wytwór materialny, tworzenie form stosunków społecznych, przemysł, edukacja i szkolenia, proces uczenia się, edukacjaAbstrakt
W artykule przeanalizowano głębokie historyczne i społeczno-epistemologiczne czynniki wyjaśniające pojawienie się nowej dziedziny badań naukowych oświatologii oraz jej charakter inter- i wielodyscyplinarny. Autor wysuwa hipotezę, że podstawowym społeczno-historycznym czynnikiem powstawania, rozwoju i struktury przyszłości edukacji jest rozwój społeczny, którego najwyższą i najbardziej uniwersalną formą jest człowiek, a najważniejszym elementem - edukacja. Głównymi epistemologicznymi założeniami interpretującymi charakter i strukturę edukacji są odzwierciedlenie społeczno-historycznych czynników oraz przepływ wiedzy naukowej przyrodniczej, ekonomicznej, technicznej, a także komunikacja w organizacjach, światopogląd.
Bibliografia
Луговий В. І. Проблема понятійно-категоріального апарату педагогічної науки / В. І. Луговий // Педагогічна і психологічна науки в Україні / відп. ред. О. В. Сухомлинська. – К.: Педагогічна думка, 2007. – Т. 1. Теорія та історія педагогіки. – С. 24 – 35.
Огнев’юк В. О. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. О. Огнев’юк // Науково – методичний журнал «Шлях освіти». – 2009. – №4(54). – С. 2 – 6.
Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В. О. Огневюк, С. О. Сисоєва // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. – № 4-5 (988-989), квітень-тра- вень, 2012. – 80 с. – С. 44 – 51.
Пруель Н. А. Производительное потребление образования в гражданском обществе // Инновации и образование. Сборник материалов конференции. Серия «Symposium», выпуск 29. СПб.: Санкт- Петербургское философское общество, 2003. – С. 174 – 178.
Рябенко В. А. Методологическая функция категории «духовное производство» / АН Украины; Ин-т философии. Отв. Ред. И. В. Бойченко. – Киев: Наук. думка, 1992. – 92 с.
Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти: науково-методич- ний журнал. – К.: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2 – 48 с. – С. 5 – 11.
Субетто А. И. Принцип, законы и структура науки об образовании – образованиеведения.
Императив Неклассического синтеза [Електронний ресурс] / А. И. Субетто // «Академия Тринитаризма». – М., 2003. – Эл. № 77-6567, публ.10892. – Режим доступу: http://www.trinitas.ru/rus/doc/0016/001a/00160053.htm
Drucker P. F. Post-Capitalist Society. – Oxford Butterworth: Heinemann, 1993. – 468 р. (eng).
Kasworm Carol. The Influence of the Knowledge Society: Trends in Adult Higher Education [Електронний ресурс] / The Journal of Continuing Higher Education, 59:104–107, 2011 Copyright © 2011, Asso- ciation for Continuing Higher Education ISSN 0737-7363 DOI: 10.1080/07377363.2011.568830. – Режим доступу: http://www.carl-abrc.ca/uploads/h_ed_articles/Kasworm.pdf (eng).
Lane R. E. The Decline of Politics and Ideology in a Knowledge Society / R. E. Lane // American Sociologi- cal Review. – 1966. – Vol. 31. – P. 649-662. (eng). 11. Valimaa J., Hoffman D. Knowledge Society Discource and Higher Education / J. Valimaa, D Hoffman // High Educ. – 2008. – № 56. – P. 265-285. (eng).
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Валерій Рябенко
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.