БОЛОНСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ІСТОРІЯ, ТРАДИЦІЇ, СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.104109

Ключові слова:

Болонський університет, Болонський процес, демократичні засади університетської освіти, студентське самоуправління і самоврядування, університетська освіта, університетські рейтинги

Анотація

Завданням національної вищої освіти України є її реформування й адаптація відповідно до міжнародних домовленостей про утворення єдиного освітнього простору в Європі. Процес утворення європейського освітнього простору має назву Болонського. Не дивлячись на багаторічну роз`яснювальну роботу, читання відповідних навчальних курсів для студентів та аспірантів, поза увагою навіть фахівців залишаються головні ідеї болонського процесу. З`ясування закономірності виникнення і усталення назви «Болонський процес» через осягнення історії і традицій Болонського університету, здається, дасть необхідні роз`яснення. У статті коротко викладено історію Болонського університету. Відтворено традиції щодо організаційних засад університетської освіти в Італії часу заснування перших університетів. Автор окреслює різницю між засадами заснування Болонського університету і Паризького університету, що були засновані одними з перших та які поклали початок традиції відмінності між Південними та Північними університетами. У статті наголошено на прецеденті студентського самоврядування, що лежить в інституційній основі Болонського університету. Автор окреслює місію Болонського університету в освітньо-політичному русі, що увійшов в історію під назвою Болонський процес. Традиції вищої освіти, започаткованої Болонським університетом, продовжуються й нині. Це широкий вибір навчальних програм, якість освіти, що відповідає світовим стандартам, студентське самоуправління й самоврядування.

Посилання

Бєляков О. О. Впровадження ідей Болонського процесу: чого бракує Україні? / О.О. Беляков // Вчені записки університету «КРОК». – 2008. – Вип. 18. – Том 1. – С. 50–58.

Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації європейської вищої школи: Тематична збірка для професорсько-викладацького складу. – К.: КНЕУ, 2005.– 234 с. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; голов. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1048 с.

Закусило О. К. Входження в європейський освітній простір: романтична ретроспектива і праг- матична перспектива / О. К. Закусило // Ідея університету: сучасний дискурс : монографія / Л. В. Губерсь- кий, В. Г.Кремень, С. В. Курбатов та ін. / за ред. Л. В.Губерського, А. С.Філіпенка. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. – 367 с.

Курбатов С. В. Феномен університету в контексті часових та просторових викликів : монографія / С.В. Курбатов. – Суми: Університетська книга, 2014.– 262 с.

Лінч Джозеф Г. Середньовічна церква : Коротка історія / Джозеф Г. Лінч / Пер. з англ. Віктора Шов- куна. – К.: «Основи», 1994. – 492 с.

Луговий В. І. Болонський процес // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головн. ред.

В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 64–65.

Модернізаційні процеси в освіті та суспільстві: психотехнології супроводу : [монографія] / за ред.

П. Д. Фролова; Національна академія педагогічних наук україни, Інститут соціальної та політичної психоло- гії. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. – 312 с.

Національна доповідь щодо вступу України в Болонський процес. – К.: ТОВ «Освіта України», 2004. – 31 с.

Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовиць- кого, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. – К. : «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – 460 с.

Поляков М. В. Класичний університет. Еволюція, сучасний стан, перспективи / М. В. Поляков, В. С. Савчук. – К.: Генеза, 2004. – 416 с.

Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характери- стика : навчальний посібник / С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук; Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. – 352 с.

Товажнянський Л. Л. Болонський процес: цикли, ступені, кредити / Л. Л. Товажнянський, Є. І. Со- кол, Б. В. Клименко. – Х.: НТУ «ХПІ», 2004. – 143 с.

Grendler Paul F. The Universities of the Renaissance and Reformation / PaulF. Grendler // Renaissance Quarterly. – Vol. 57, No. 1, Spring, 2004. – Pp. 1–42.

Magna Charta Universitatum // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// magna-charta-universitatum

Marginson Simon University rankings and social science / Simon Marginson // European Journal of Educa- tion. – Vol. 49, No. 1, 2014. – Pp. 45-59, doi : 10.1111/ejed.12061.

University of Bologna / [Електронний ресурс] : Wikipedia. – Режим доступу: https://en.wikipedia.org/ wiki/University_of_Bologna

Downloads


Переглядів анотації: 257

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Ткаченко, М. (2015). БОЛОНСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ІСТОРІЯ, ТРАДИЦІЇ, СЬОГОДЕННЯ. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 104–109. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.104109

Номер

Розділ

Філософія та історія освіти