ЧИ ПОТРІБНО ГЛИБШЕ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРОБЛЕМУ ПСИХІЧНОГО ВИСНАЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ?

Автор(и)

  • Криштоф Ющак

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2014.3.126130

Ключові слова:

стрес, деперсоналізація, виснаження

Анотація

Професія вчителя – це одна із тих професій, в якій, для того, щоб досягти успіху, крім знань, також потрібний тісний емоційний контакт з людьми. Відповідно до джерел, в яких розглядалося дане питання, люди, які працюють у цій сфері, особливо схильні до синдрому психічного виснаження. Оскільки незаперечним фактом є те, що результати виснаження учителів стосуються не лише самих учителів, але й впливають на людей, з якими вони взаємодіють завдяки їхній роботі, проблема психічного виснаження постає, як надзвичайно важлива проблема. Професійне виснаження все більше й більше спостерігається серед працівників сучасних шкіл. За останні роки з’явилось багато публікацій, в яких чітко вказується на наявність цієї проблеми серед польських учителів. Ця ситуація тривожить, оскільки синдром професійного виснаження несе негативний вплив не лише на самого учителя, але й на людей, з якими він знаходиться у контакті на роботі та у особистому житті. Тому, аналіз цього багатогранного явища, якому присвячене дане дослідження, є цілком обґрунтованим.

Посилання

Freudenberger H. J., Staff-burn-out, „Journal of Social Issues”, 1974

Kazimierowicz M., Wypalenie zawodowe nauczycieli – fikcja czy rzeczywistość?, „Nowa Szkoła”, 10 (688)/2010

Kliś M., Kosewska J., Cechy osobowości nauczycieli a syndrom wypalenia zawodowego, „Psychologia Wychowawcza, 41/1998

Maslach Ch., Wypalenie się: utrata troski o człowieka, (w:) Zimbardo Ph. Psychologia i życie, Warszawa 1998

Mastalski J., Szkolne interakcje zaburzające skuteczne wychowanie, Kraków 2005

Ogińska-Bulik N., Stres zawodowy w zawodach usług społecznych. Źródła – Konsekwencje – Zapobieganie, Warszawa 2006

Sęk H. (red.), Wypalenie zawodowe – przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Warszawa 2000

Sęk H., Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania, (w:) Sęk H., Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, Warszawa 2010

Sekułowicz M., Nauczyciele szkolnictwa specjalnego wobec zagrożenia wypaleniem zawodowym. Analiza przypadków, Wrocław 2005

Sekułowicz M., Wypalenie zawodowe nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Przyczyny – Symptomy – Zapobieganie – Przezwyciężanie, Wrocław 2002

Szonert-Rzepecka D., Wypalenie zawodowe w świetle literatury, (w:) Skłodowski H., Człowiek w kryzysie – psychospołeczne aspekty kryzysu, Łódź 2010

Tucholska S., Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań, Lublin 2009

Wilczek-Ryżyczka E., Wypalenie zawodowe a empatia u lekarzy i pielęgniarek, Kraków 2008

Zbyrad T., Uwarunkowania wypalenia zawodowego pracowników socjalnych, „Praca socjalna”, nr 1/2006

Downloads


Переглядів анотації: 1

Опубліковано

2022-09-23

Як цитувати

Juszczak, K. . (2022). ЧИ ПОТРІБНО ГЛИБШЕ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРОБЛЕМУ ПСИХІЧНОГО ВИСНАЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ?. ОСВІТОЛОГІЯ, (3), 126–130. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2014.3.126130

Номер

Розділ

Соціологія та культурологія освіти