РОЛЬ ТА МІСЦЕ ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2023.12.7Ключові слова:
іноземна мова, письмо, письмові завдання, університет, викладання іноземної мови.Анотація
У статті розкрито значення розвитку навичок письма іноземними мовами в майбутніх фахівців на заняттях з іноземної мови в університеті. Розкрито поняття письма та інструменти й можливості для його розвитку. Зауважено, що складовими успіху оволодіння навичками письма та побудови письмової комунікації є словниковий запас, граматика та досвід. Констатовано зв’язок між оволодінням навичками письма та якістю викладання іноземної мови. Висвітлено питання реалізації тексту в кількох мовних пластах: орфографії, граматиці та дискурсі; характер тексту контролюється контекстом, який включає соціальну мету, конкретну аудиторію, модальність тощо. Зазначено, що письмо є рекурсивним процесом, який включає в себе когнітивні процеси: планування, підготовку, власне написання тексту, моніторинг виконання завдання та оцінювання. У статті йдеться про те, що перед виконанням письмового завдання викладач повинен ознайомити студентів з особливостями письма відповідною іноземною мовою; викладачеві варто показати студентам кілька стилів письма або приклади письма задля ознайомлення з моделями та формами письма. Підкреслено, що письмо є одним із засобів подолання психологічного бар’єру в процесі оволодіння іноземною мовою, а письмові завдання з іноземної мови мають на меті активувати робочу пам’ять студентів і надати простір для мислення та генерування змісту. У статті запропоновано приклади завдань для розвитку навичок письма на заняттях з іноземної мови: завдання, пов’язані з особистим і реальним життєвим досвідом, завдання на виконання опису, завдання, пов’язане з одним словом, завдання на вживання поданих слів і похідних від них тощо. Акцентовано на ролі та значенні креативного письма як ефективного методу розвитку навичок письма, заохочення студентів до цього виду мовної діяльності, розвитку словникового запасу, граматики, уяви. Зауважено роль та місце оцінювання в процесі виконання письмових завдань.
Посилання
Antonenko, I. І. (2013). Rol pisemnogo movlennya v navchanni inozemnih mov [The role of written language in teaching foreign languages.]. Inshomovna osvita u vishij tehnichnij shkoli: metodi, pidhodi, tehnologiyi: materiali III Mizhnarodnoyi naukovoyi konferenciyi. Kyiv, 11 grudnya 2013 roku. Delta Korp.
Zagorulko, I. V. (2007). Rol pisma u procesi navchannya inozemnoyi movi [The role of writing in foreign language learning process]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal, 33, 73–76.
Kameneva, T. N. (2010). Metodika navchannya majbutnih menedzheriv dilovogo pisemnogo spilkuvannya anglijskoyu movoyu z vikoristannyam elektronnogo pidruchnika [Methods of teaching future managers business written communication in English using an electronic textbook]: Candidate’s thesis 13.00.02. Kyiv National Linguistic University.
Shkurko, О. V. (2016). Rol pisma v navchanni inozemnih mov [The role of writing in teaching foreign languages]. Bulletin of Alfred Nobel University. Series «Pedagogy and Psychology», 2 (12), 346–349.
Collado, A. (2015). Los procesos de escritura en inglés como lengua extranjera: una experiencia mediada por TIC en el Nivel Medio. KIMÜN revista interdisciplinaria de formación docente, 1 (1), 71–88.
Damayanti, I. L., Hamied, F. A., Kartika-Ningsih, H., & Dharma, N. S. (2023). Building knowledge about language for teaching IELTS writing tasks: A genre-based approach. Studies in English Language and Education, 10 (2), 756–776. https://doi.org/10.24815/siele.v10i2.26957
Do, H. M. (2023). An Analysis of EFL Students’ Writing Needs: Considerations for Writing Task-Based Course Design. REFLections, 30 (2), 203–222. https://doi.org/10.61508/refl.v30i2.266643
Durdas, A., Harbuza, T., Radchenko, Y., & Starosta, H. (2022a). Teaching foreign languages efficiently: the role of creative writing. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 3, 33–38. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.4
Durdas, A., Harbuza, T., Radchenko, Y., Starosta, H., & Kostenko, O. (2022b). Development of creativity of future specialists at foreign language classes: conditions and opportunities. Subjective well-being. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 52–59. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.2.6
Hasbullah, H., Wahidah, N. & Nanning, N. (2023). Integrating Multiple Intelligence Learning Approach to Upgrade Students’ English Writing Skills. International Journal of Language Education, 7 (2). https://doi.org/10.26858/ijole.v7i2.34383
Pingmuang, P., Koraneekij, P. (2022). Mobile-Assisted Language Learning using Task-Based Approach and Gamification for Enhancing Writing Skills in EFL Students. The Electronic Journal of e-Learning, 20 (5), 623–638. https://doi.org/10.34190/ejel.20.5.2339
Reid, E., Kovacikova, E. (2018). Creativity and Critical Thinking in Foreign Language Teaching. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, 5, 137–149. http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pi_5-1-2018.php
Salcedo, S. P., Fernández, F. H., & Duarte, J. E. (2018). Mejora de la habilidad de escritura en inglés en niños con Síndrome de Down con el apoyo de nuevas tecnologías. Espacios, 39 (10), 18.
Shabitha, M. P., Mekala, S. B. (2023). Impact of integrated writing tasks on thinking and writing skills of Indian ESL learners. Journal of Applied Learning & Teaching, 6 (1), 198–208. https://doi.org/10.37074/jalt.2023.6.1.7
Westbrook, C. (2023). The impact of input format on written performance in a listening-into-writing assessment. Journal of English for Academic Purposes, 61, 1–18. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2022.101190
Yaoqin, Z. (2023). The construction of the «College English creative writing workshop» as the second class. International Journal of Chinese Education, 12 (2). https://doi.org/10.1177/2212585X231179480
Zhao, X and Yang, Y (2023). Impact of social media-supported flipped classroom on English as a foreign language learners’ writing performance and anxiety. Frontiers in Psychology, 13, 1052737. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1052737
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Алла Дурдас
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.