БАБУСІ, ДІДУСІ ТА ОНУКИ У ПРОЦЕСІ МІЖПОКОЛІННОЇ ПЕРЕДАЧІ ЗНАНЬ, ТРАДИЦІЙ ТА ЦІННОСТЕЙ

Автор(и)

  • Габріела Пєхачек-Огерман Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща https://orcid.org/0000-0003-4425-7732

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.123128%20

Ключові слова:

передача досвіду між поколіннями, постфігуративний досвід, префігуративна культура

Анотація

Відповідно до концепції Міда бачення світу перестає базуватися на авторитеті старшого покоління та моделях, що їх дають бабусі і дідусі. У той же час у міжпоколінній передачі культури співіснують елементи постфігуративного та префігуративного характеру. Дитина народжується та виховується в оточенні старших членів сім’ї, отримуючи знання, визнані в даній громаді як традиційні.
У свою чергу, навчання старших людей молодшими в основному стосується практичних навичок, пов’язаних з користуванням комп’ютером, планшетом, камерою, смартфоном тощо. Це явище також має незамінний освітній сенс. Це дає можливість провести час онукам разом з бабусею та дідусем – говорити, передавати цінності та досвід.

Біографія автора

Габріела Пєхачек-Огерман, Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща

Доктор наук, доцент, Факультет етнології і освітніх наук

Посилання

Blecharz, J., & Siekańska, M. (2012). Psychologiczne aspekty starzenia się i starości. W: A. Marchewka, Z. Dąbrowski, A. J. Żołądź (red.): Fizjologia starzenia się. Profilaktyka i rehabilitacja. Warszawa, Polska: PWN (pol).

Błachnio, A. (2012). Starość non profit. Wolontariat na Uniwersytetach Trzeciego Wieku w Polsce i na świecie, Bydgoszcz, Polska: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego (pol).

Bois, J. P. (1996). Od Montaigne’a do pierwszych emerytur. Warszawa, Polska: Oficyna Wydawnicza Volumen, Wydawnictwo Marabut (pol).

Hrapkiewicz, H. (2005). Potrzeby osób w wieku starszym i próba ich realizacji. W: A. Fabiś (red.): Seniorzy w rodzinie, instytucji i społeczeństwie. Sosnowiec, Polska: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu (pol).

Kołodziej, W. (2006). Stereotypy dotyczące starzenia się i ludzi w podeszłym wieku. W: S. Steuden, M. Marczuk (red.): Starzenie się a satysfakcja z życia. Lublin, Polska: Wydawnictwo KUL (pol).

Lewowicki, T. (1993). Aksjologia i cele edukacji. Ruch Pedagogiczny, 3–4 (pol).

Lewowicki, T. (2007). O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki. Instytut Technologii Eksploatacji – PIB, Warszawa-Radom, Polska (pol).

Mead, M. (1978). Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego. Warszawa, Polska: PWN (pol).

Orzechowska, G. (1999). Aktualne problemy gerontologii społecznej. Olsztyn, Polska: Wyższa Szkoła Pedagogiczna (pol).

Szatur-Jaworska, B. (2000). Ludzie starzy i starość w polityce społecznej. Warszawa, Polska: ASPRA-JR (pol).

Trafiałek, E. (2006). Starzenie się i starość. Wybór tekstów z gerontologii społecznej. Kielce, Polska: Wszechnica Świę- tokrzyska (pol).

Downloads


Переглядів анотації: 10

Опубліковано

2017-10-01

Як цитувати

Пєхачек-Огерман, Г. (2017). БАБУСІ, ДІДУСІ ТА ОНУКИ У ПРОЦЕСІ МІЖПОКОЛІННОЇ ПЕРЕДАЧІ ЗНАНЬ, ТРАДИЦІЙ ТА ЦІННОСТЕЙ. ОСВІТОЛОГІЯ, (6), 123–128. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.123128

Номер

Розділ

Культурологія освіти