ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В НІМЕЧЧИНІ

Автор(и)

  • Анна Троцко НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-А, 04053 Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8093-9610
  • Анна Боярська-Хоменко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, вул. Алчевських, 29, 61002 Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-1818-3074

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.8489

Ключові слова:

інформальна освіта дорослих, неформальна освіта дорослих, Німеччина, освіта впродовж життя, освіта дорослих, формальна освіта дорослих

Анотація

У статті здійснено аналіз сучасної системи освіти дорослих у Німеччині. Надано декілька визначень дефініцій «освіта дорослих», «подальша освіта», «безперервна освіта». Визначено структуру освіти дорослих в Німеччині: формальна освіта дорослих (професійне навчання та загальна освіта); неформальна освіта дорослих (семінари, індивідуальні або групові курси, лекції і зустрічі); інформальна освіта (самоосвіта та саморозвиток). Узагальнено завдання закладів освіти дорослих: розширення мережі закладів освіти для дорослих; поширення ідеї безперервної освіти; інтеграція освіти дорослих в підготовку сучасних фахівців різних галузей; контроль за якістю та ефективністю освіти дорослого населення. Визначено тенденції і перспективи розвитку системи освіти дорослих у Німеччині: підготовка відповідних кваліфікованих кадрів; сумісність освіти дорослих на національному та європейському рівні; участь великих організацій та підприємств у розвитку освіти дорослих; залучення людей до безперервної освіти; боротьба із соціальною ізоляцією; визнання всіх видів освітньої діяльності.

Біографії авторів

Анна Троцко, НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-А, 04053 Київ, Україна

Доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент

Анна Боярська-Хоменко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, вул. Алчевських, 29, 61002 Харків, Україна

Кандидат педагогічних наук, докторант кафедри початкової, дошкільної та професійної освіти

Посилання

Beutner, М., & Gebbe, М. (2016). Serious Mobile Learning. Mehr als die Nutzung mobiler Endgeräte. NetEnquiry.

Innovative Ansätze zum Serious Mobile Learning für Aus- und Weiterbildung. Köln, Deutschland, 41–69 (ger).

Boiars'ka-Khomenko, A. V. (2017). Adult Education in Germany: Realities and Development Prospects. Scientific Papers of the Vinnytsia State Pedagogical University named after Mikhail Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology, 52, 180–184 (ukr).

Brödel, R. (2011). Lebenslanges Lernen. Handbuch der Erziehungswissenschaft. Band 4: Erwachsenenbildung.

Weiterbildung. Schöningh. Paderborn (ger).

Dekade für Alphabetisierung. Retrieved from https://www.bmbf.de/de/nationale-strategie-fuer-alphabetisierung- und-grundbildung-erwachsener-1373.html Deutscher Bildungsrat (Hrsg.): Empfehlungen der Bildungskommission (1970). Strukturplan für das Bildungswesen.

Bonn. (ger).

Filla, W. (2009). Erwachsenenbildung in Europa. Skriptum Deutschland. Wien, Österreich (ger).

Harauer, R. (1998). Politische Bildung. Wien, Österreich (ger).

Heimlich, U., & Behr, I. (2011). Inklusion von Menschen mit Behinderung in der Erwachsenenbildung. Wiesbaden, Deutschland, 813–826 (ger).

Strzelewicz, W. (1973). Demokratisierung und Erwachsenenbildung. Westermann, Deutschland: Braunschweig (ger).

Wolf, G. (2011). Zur Konstruktion des Erwachsenen. Gertrud Wolf – Grundlagen einer erwachsenenpädagogischen Lerntheorie. Wiesbaden, Deutschland, 54 (ger).

Downloads


Переглядів анотації: 191

Опубліковано

2018-10-01

Як цитувати

Троцко, А., & Боярська-Хоменко, А. (2018). ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В НІМЕЧЧИНІ. ОСВІТОЛОГІЯ, (7), 84–89. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.8489

Номер

Розділ

Компаративістика у сфері освіти