ANTROPOLOGICZNY ZWROT PEDAGOGIKI SZTUKI – «ZŁOTY PODZIAŁ» WIEKÓW
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.152157Słowa kluczowe:
antropologiczny zwrot, pedagogika sztuki, paradygmat edukacji, postnieklasyczna pedagogika, rozwój duchowyAbstrakt
Postnieklasyczne idee pedagogiki antropologicznej są ściśle związane z procesami modernizacji szkolnictwa wyższe- go sztuki. Heurystyczne perspektywy antropologicznych zasad są owocne w badaniu mechanizmów duchowego poten- cjału przyszłych specjalistów.
Antropologiczny zwrot w pedagogice artystycznej inicjuje nowoczesną formę jego fundamentalności, wynikającą z konieczności integracji i humanizacji wiedzy o człowieku w różnych kontekstach kulturowych.
Bibliografia
Асадуллин Р. М. Пути познания сущности человека / Р. М. Асадуллин // Педагогика. – 2011. – № 8.
Бим-Бад Б. М. Аксиомы педагогики / Б. М. Бим-Бад // Педагогика, 2010. – № 2. – С. 19-23.
Вербицький А. А. Методологические основы реализации новой образовательной парадигмы / А. А. Вербицький, Н. А. Рыбакина // Педагогика. – 2014. – №2. – С. 3-14.
Днепров Э. Д. Феномен Ушинского [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.bim-bad.ru/ biblioteka/article_full.php?aid=705
Зинченко В. П. Аффект и интеллект в образовании / В. П. Зинченко. – М.: Тривола, 1995. – 64 с.
Зинченко В. П. О душе и ее воспитании / В. П. Зинченко // Развитие личности. – 2002. – № 1. – С. 54-83.
Иванов В. В. Место семиотики культуры среди наук о человеке в ХХІ ст. / В. В. Иванов // Человек в истории, история в сослагательном наклонении. – М., 2014 – С. 86-87.
Кукушин В. С. Общие основы педагогики : учеб. пособ. для студ. пед. вузов / В.С. Кукушин. – Ростов-на-Дону : МарТ, 2002. – 224 с.
Липская Л. А. Философско-антропологический фундамент современного образования / Л. А. Липская // Педагогика. – 2006. – №2. – С. 23-28.
Мишатина Н. Л. Какие образовательные результаты мы формируем и оцениваем? / Н. Л. Мишатина, И. П. Цыбулько. – Педагогіка. – 2014. – № 2.
Олексюк О. М. Концептуальні основи постнекласичної мистецької педагогіки : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Ніжин, 24-25 квітня 2015 р.) / відп. Ред. В. В. Ревенчук. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. – 125 с. – С. 3-4.
Олексюк О. М. Музична педагогіка : навч. посіб. / О. М. Олексюк. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 448 с. – С. 218-219.
Олексюк О. М. Педагогічні засади реалізації духовного потенціалу вищої мистецької освіти / О. М. Олексюк // Вища освіта України. Теоретичний та науково-методичний часопис. – Київ, Інститут вищої освіти України, 2010. – 0,5 д.а.
Пичугина В. К. Гуманитарная парадигма как перспектива преодоления методологического кризиса в педагогике / В. К. Пичугина, В. В. Сериков // Педагогика. – 2016. – № 1. – С. 19-30.
Тульчинский Г. Л. Новая антропология: личность в перспективе постчеловечности / Г. Л. Тульчинский // Вопросы философии. – 2009. – № 4. – С. 41-56.
Ушинский К. Д. Педагогическая антропология: Человек как предмет воспитания. Опыт педагогической антропологии. Ч. 2. / К. Д. Ушинский. – М.: Изд-во УРАО, 2002. – 496 с.
Хоружий С. С. Театр ситуацій / С. С. Хоружий // Библиотека «Института Синергийной Антропологии». – 2008. – С. 430. – Режим доступа: http://synergia-isa.ru/?page_id=4301#H
Johnson Ph. A metacognitive affective approach to values education. – Melbourne, 2002.
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Ольга Олексюк
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.