SZKOLNICTWO WYŻSZE JAKO CZYNNIK KSZTAŁCENIA ORIENTACJI WARTOŚCI MŁODZIEŻY UKRAIŃSKIEJ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2021.104Słowa kluczowe:
wartość, orientacje wartościowe studentów, szkolnictwo wyższe, aktywność obywatelskaAbstrakt
Artykuł opisuje pojęcia «wartości», «orientacji wartości»; podano uogólnioną klasyfikację wartości. Na podstawie wyników ogólnopolskich badań opinii zidentyfikowano priorytetowe podstawowe wartości młodzieży ukraińskiej; pokazuje swój stosunek do aktualnej sytuacji politycznej i społeczno-gospodarczej w kraju, dotkliwych problemów społecznych; nakreślono poziom jego aktywności publicznej.
Rola wychowania jako jednego z dominujących czynników w kształtowaniu wartości uniwersalnych i obywatelskich jednostki; rozpatrzono problem kształcenia studentów jako elementu procesu kształcenia uczelni. Uzasadniono definiującą rolę dyscyplin społecznych i humanitarnych w edukacji aktywnej pozycji obywatelskiej młodzieży studenckiej.
Zidentyfikowano główne metody nauczania, które przyczyniają się do rozwoju moralnego, etycznego i obywatelskiego studentów.
Stwierdza się, że na podstawie wiedzy zdobytej w szkole średniej i nabytych kompetencji młody człowiek kształtuje swoje wartości świata, świadome postrzeganie procesów kształtowania się państwa, adekwatne podejście do bieżących wydarzeń społeczno-politycznych.
Bibliografia
Аналітичний звіт з проведення репрезентативного соціологічного дослідження становища молоді в Україні (2019 рік). Київ: Міністерство молоді та спорту, 2019. 92 с. URL: https://sport.gov.ua/storage/app/sites/16/Mizhnarodna_dijalnist/Sociologichni_doslidzhennia/analitichnii-zvit-2019.pdf (дата звернення 03.10.2021).
Банах В. А., Банах Л. С. Трансформація ціннісних орієнтацій молоді в умовах кризового суспільства. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016. № 64. С. 13–21. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2016_64_3 (дата звернення 03.10.2021).
Видиш М. М. Педагогічні технології формування політичної культури української студентської молоді. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні та психологічні науки. 2014. № 2. С. 44–53. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2014_2_6 (дата звернення 03.10.2021).
Ключові компетентності для навчання впродовж життя. Дистосвіта. 2018. URL: http://dystosvita.blogspot.pe/2018/01/2018.html (дата звернення 03.10.2021).
Любовець О. Теоретико-методологічні засади та принципи формування політичних цінностей студентства. Вища освіта України в контексті цивілізаційних змін та викликів: стан, проблеми, перспективи розвитку: Колективна монографія / Калінічева Г.І. (кер. авт. кол., наук. ред.). Київ: Фенікс, 2020. С. 307–323.
Покоління незалежності: цінності та мотивації. Соціологічне дослідження. Соціологічна група «Рейтинг». 2021. URL: http://ratinggroup.ua/research/ukraine/pokolenie_nezavisimosti_cennosti_i_motivacii.html (дата звернення 03.10.2021).
Результати загальнонаціонального опитування. Українське покоління Z: цінності та орієнтири. Центр «Нова Європа». 2017. 135 с. URL: http://neweurope.org.ua/analytics/ukrayinske-pokolinnya-z-tsinnosti-ta-oriyentyry/ (дата звернення 03.10.2021).
Сопівник І. В., Мацола В. А. Моніторинг ціннісних орієнтацій сучасної молоді. Освітній простір України. 2019. Вип. 16. С. 181–186. DOI: https://doi.org/10.15330/esu.16.181-186
Українська молодь сьогодні: результати національного опитування. Міжнародний республіканський інститут. 2021. URL: https://www.iri.org.ua/novini/ukrainska-molod-sogodni-rezultati-nacionalnogo-opituvannya (дата звернення 03.10.2021).
Цінності української молоді. Результати репрезентативного соціологічного дослідження становища молоді. Київ: Міністерство молоді та спорту, 2016. 90 с
Analitichnij zvit z provedennya reprezentativnogo sociologichnogo doslidzhennya stanovisha molodi v Ukrayini (2019 rik) (2019). Ministerstvo molodi ta sportu. https://sport.gov.ua/storage/app/sites/16/Mizhnarodna_dijalnist/Sociologichni_doslidzhennia/analitichnii-zvit-2019.pdf
Banah, V. A., Banah, L. S. (2016). Transformaciya cinnisnih oriyentacij molodi v umovah krizovogo suspilstva. Gumanitarnij visnik Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 64, 13–21. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2016_64_3
Vidish, M. M. (2014). Pedagogichni tehnologiyi formuvannya politichnoyi kulturi ukrayinskoyi studentskoyi molodi. Zbirnik naukovih prac Nacionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prikordonnoyi sluzhbi Ukrayini. Seriya: Pedagogichni ta psihologichni nauki, 2, 44–53. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2014_2_6
Klyuchovi kompetentnosti dlya navchannya vprodovzh zhittya (2018). Dystosvita. http://dystosvita.blogspot.pe/2018/01/2018.html
Lyubovec, O. (2020). Teoretiko-metodologichni zasadi ta principi formuvannya politichnih cinnostej studentstva. In G. I. Kalinicheva (Ed.), Visha osvita Ukrayini v konteksti civilizacijnih zmin ta viklikiv: stan, problemi, perspektivi rozvitku (pp. 307–323). Feniks.
Pokolinnya nezalezhnosti: cinnosti ta motivaciyi. Sociologichne doslidzhennya (2021). Rating Group Ukraine. http://ratinggroup.ua/research/ukraine/pokolenie_nezavisimosti_cennosti_i_motivacii.html
Rezultati zagalnonacionalnogo opituvannya. Ukrayinske pokolinnya Z: cinnosti ta oriyentiri (2017). New Europe Center. http://neweurope.org.ua/analytics/ukrayinske-pokolinnya-z-tsinnosti-ta-oriyentyry/
Sopivnik, I. V., Macola, V. A. (2019). Monitoring cinnisnih oriyentacij suchasnoyi molodi. Osvitnij prostir Ukrayini, 16, 181–186. https://doi.org/10.15330/esu.16.181-186
Ukrayinska molod sogodni: rezultati nacionalnogo opituvannya (2021). Mizhnarodnij respublikanskij institut. https://www.iri.org.ua/novini/ukrainska-molod-sogodni-rezultati-nacionalnogo-opituvannya
Tsinnosti ukrayinskoyi molodi. Rezultati reprezentativnogo sociologichnogo doslidzhennya stanovisha molodi (2016). Ministerstvo molodi ta sportu.
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Олена Любовець

Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.