МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ У ВИМІРІ ОСОБИСТІСНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924

Ключові слова:

методологія педагогічної діагностики, особистісно-розвивальна освіта, педагогічна діагностика, педагогічне діагностування

Анотація

У статті подано авторське розуміння методологічної основи педагогічної діагностики як науки і практичної діяльності; охарактеризовано психолого-педагогічні джерела, присвячені дослідженню окресленої проблеми. Дослідницею встановлено основні функції (оцінювальна, комунікативна, конструктивна, інформаційна, прогностична; зворотного зв’язку) й алгоритм проведення педагогічного діагностування. Виз- начено рівні педагогічного діагностування (компонентна; структурна і системна діагностика; прогнозуван- ня), проаналізовано особливості проведення педагогічної діагностики за особистісно-розвивальною моделлю навчання.

Посилання

Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения / Ю. К. Бабанский. – М. : Педагогика, 1977. – 250 с.

Вопросы психологии учебной деятельности младших школьников / под ред. Д. Б. Эльконина, В. В. Давыдова. – М., 1962. – 288 с.

Григор’єв А. Й. Психолого-педагогічна діагностика / А. Й. Григор’єв, В. І. Завіна. – К.: Преса України, 2005. – 448 с.

Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения: опыт теоретического и экспериментально- психологического исследования / В. В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1986. – 240 с.

Индивидуальные варианты развития младших школьников / под ред. Л. В. Занкова. – М.: Педагоги- ка, 1972. – 115 с.

Львовский В. А. Структура теоретического знания и проблемы организации рефлексивных форм учебной деятельности / В. А. Львовский, П. Г. Нежнов, В. В. Рубцов. – Новосибирск: Ротапринт НГУ, 1986.

Мартиненко С. М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / С. М. Мартиненко. – К. : КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – 434 с.

Рубцов В. В. Социально-генетическая психология развивающего образования: деятельностный подход / В. В. Рубцов. – М. : МГППУ, 2008. – 416 с.

Elena N. Prokofieva, Irina I. Leyfa, Gulnara R. Ibraeva, Linar G. Akhmetov, Ilya N. Maksimov, Ludmila V. Marfina, Marina A. Demyanenko, Yuliya L. Kamasheva. Pedagogical Diagnostics of Professional and Cultural Competences of University Students. Review of European Studies; Vol. 7, No. 5; 2015, doi:10.5539/res.v7n5p161.

Downloads


Переглядів анотації: 104

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Мартиненко C. (2015). МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ У ВИМІРІ ОСОБИСТІСНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ОСВІТИ. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 19–24. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924

Номер

Розділ

Методологічні засади освітології