МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ У ВИМІРІ ОСОБИСТІСНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924Ключові слова:
методологія педагогічної діагностики, особистісно-розвивальна освіта, педагогічна діагностика, педагогічне діагностуванняАнотація
У статті подано авторське розуміння методологічної основи педагогічної діагностики як науки і практичної діяльності; охарактеризовано психолого-педагогічні джерела, присвячені дослідженню окресленої проблеми. Дослідницею встановлено основні функції (оцінювальна, комунікативна, конструктивна, інформаційна, прогностична; зворотного зв’язку) й алгоритм проведення педагогічного діагностування. Виз- начено рівні педагогічного діагностування (компонентна; структурна і системна діагностика; прогнозуван- ня), проаналізовано особливості проведення педагогічної діагностики за особистісно-розвивальною моделлю навчання.
Посилання
Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения / Ю. К. Бабанский. – М. : Педагогика, 1977. – 250 с.
Вопросы психологии учебной деятельности младших школьников / под ред. Д. Б. Эльконина, В. В. Давыдова. – М., 1962. – 288 с.
Григор’єв А. Й. Психолого-педагогічна діагностика / А. Й. Григор’єв, В. І. Завіна. – К.: Преса України, 2005. – 448 с.
Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения: опыт теоретического и экспериментально- психологического исследования / В. В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1986. – 240 с.
Индивидуальные варианты развития младших школьников / под ред. Л. В. Занкова. – М.: Педагоги- ка, 1972. – 115 с.
Львовский В. А. Структура теоретического знания и проблемы организации рефлексивных форм учебной деятельности / В. А. Львовский, П. Г. Нежнов, В. В. Рубцов. – Новосибирск: Ротапринт НГУ, 1986.
Мартиненко С. М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / С. М. Мартиненко. – К. : КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – 434 с.
Рубцов В. В. Социально-генетическая психология развивающего образования: деятельностный подход / В. В. Рубцов. – М. : МГППУ, 2008. – 416 с.
Elena N. Prokofieva, Irina I. Leyfa, Gulnara R. Ibraeva, Linar G. Akhmetov, Ilya N. Maksimov, Ludmila V. Marfina, Marina A. Demyanenko, Yuliya L. Kamasheva. Pedagogical Diagnostics of Professional and Cultural Competences of University Students. Review of European Studies; Vol. 7, No. 5; 2015, doi:10.5539/res.v7n5p161.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Cвітлана Мартиненко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.