КОНТЕКСТУАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА: РЕФЛЕКСИВНИЙ ВИМІР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.4449

Ключові слова:

зміст професійної підготовки контекстної спрямованості, контекстуалізація, педагогічний інструментарій контекстного типу, професійний контекст майбутнього педагога, рефлексивно-контекстний науковий підхід

Анотація

У представленій статті висвітлено контекстуалізацію професійної підготовки майбутнього педагога як вагомий принцип сучасної вищої освіти. Розкрито три площини зазначеного феномену: концептуальну, змістову, організаційну. Доведено, що практична реалізація принципу контекстуалізації пов’язана з впро- вадженням положень рефлексивно-контекстного наукового підходу, що є синтезом рефлексивної парадигми освіти та ідей контекстного навчання. З’ясовано, що метою професійної підготовки у форматі рефлек- сивно-контекстного наукового підходу є формування рефлексивної компетентності, а також рефлексивно детермінованих конструктів майбутнього педагога.

Посилання

Вербицкий А. А. Личностный и компетентностный подходы в образовании: проблемы интеграции / А. А. Вербицкий, О. Г. Ларионова. – М. : Логос, 2010. – 336 с.

Желанова В. В. Теорія і технологія контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів : монографія / В. В. Желанова. – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. – 482 с.

Огнев’юк В. О. Основні тенденції розвитку сучасної освіти / В.О.Огнев’юк // Освітологія: польсько- український щорічник / українсько-польський: зб. наук. пр. / КУ ім. Б. Грінченка, Вища пед. шк. Спілки польських вч-в м. Варшава / Огнев’юк В. О., Леонтьєва І. В., Сисоєва С. О. та ін. – К.: Київський університет ім. Б. Грінченка, 2013 – №2. – С. 9 – 13.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : в 2 т. / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1989. – Т. 1. – 486 с.

Сластенин В. А. Педагогика : учеб. пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сласте- нин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов ; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Изд. центр «Академия», 2004. – 376 с.

Сисоєва С. О. Освітні реформи: освітологічний контекст / С. О. Сисоєва // Освітологія: польсько- український щорічник / українсько-польський: зб. наук. пр. / КУ ім. Б. Грінченка, Вища пед. шк. Спілки польських вч-в м. Варшава / Огнев’юк В. О., Леонтьєва І. В., Сисоєва С. О. та ін. – К.: Київський університет ім. Б. Грінченка, 2013 – №2. – С. 36 – 45.

Ionova O. M. Salutogenetic approach to professional training of future teachers. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2015, no.2, pp. 34-42. http://dx.doi.org/10.15561/18189 172.2015.0206.

Downloads


Переглядів анотації: 88

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Желанова, В. (2015). КОНТЕКСТУАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА: РЕФЛЕКСИВНИЙ ВИМІР. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 44–49. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.4449

Номер

Розділ

Педагогічні витоки освітології