УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ НА ОСНОВІ ПАРАДИГМИ ЛІДЕРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.5056Ключові слова:
заклад середньої освіти;, лідер, лідерствоАнотація
Стаття присвячена проблематиці управління закладом середньої освіти на засадах лідерства. Окрес- люються напрями еволюції поглядів на сутність та зміст понять «лідер» та «лідерство», які є зосередженими або на домінуючій ролі особистості лідера, або на визнанні пріоритету колективної співпраці в процесі життєдіяльності закладу освіти. Зазначається, що лідерство є новою парадигмою управління з акцентом уваги на зміни в організації, яке виникає через взаємодію лідера та послідовників і є результатом міжособистісних стосунків. Лідерство створює загальнокомандну культуру у закладі середньої освіти на основі спільно виробленої візії та спільних цінностей.
Посилання
Bass B. The Bass Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications [Text] / B. Bass. – 4-th ed. – Free Press, 2008. – 1536 p.
Bush T. Theories of Educational Leadership and Management [Text] / T. Bush. – 4-th ed. – London: SAGE Publications, Inc., 2011. – 232 p.
Conger J. The Charismatic Leader: Behind the Mystique of Exceptional Leadership [Text] / J. Conger. – San Francisco: Jossey-Bass, 1989. – 211 p.
Day D. The nature of leadership [Text] / D. V. Day, J. Antonakis (Eds.). – 2-nd ed. – SAGE Publications, 2012. – 608 p.
Grint K. Leadership: A Very Short Introduction [Text] / Keith Grint. – Oxford: University Press, 2010. – 160 p.
LCLL Publications [Назва з екрану]. – Режим доступу: http://www.lcll.org.uk/publications.html
Leithwood K. Changing Leadership for Changing Times [Text] / K. Leithwood, D. Jantzi, R. Steinbach. – Buckingham: Open University Press, 1999. – 266 p.
Lynch M. A Guideto Effective School Leadership Theories [Text] / M. Lynch. – NY: Routledge, 2012. – 232 p.
Northouse P. Introduction to Leadership: Concepts and Practice [Text] / P. G. Northouse. – 3-rd ed. – SAGE Publications, Inc., 2015. – 352 p.
Rost J. Leadership for the Twenty-first Century [Text] / J. Rost. – Greenwood Publishing Group, 1993. – 220 p.
Spillane R. Philosophy of leadership: the power of authority [Text] / Robert Spillane, Jean-Etienne Joullié. – Palgrave Macmillan, 2015. – 235 p.
Western S. An Overview of the Leadership Discourses [Text] / S. Western; M. Preedy, N. Bennettand, C. Wise (Eds.) // Educational Leadership: Context, Strategy and Collaboration. – SAGE Publications, 2012. – P. 23–35.
Єфімова С. М., Королюк С. В. Лідерство та інклюзивна освіта: навч.-метод. посіб. / Єфімова С. М., Королюк С. В.; за заг. ред. Колупаєвої А. А. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2012. – 164 c.
Калашнікова С. А. Освітня парадигма професіоналізації управління на засадах лідерства [Текст]: монографія / С. А. Калашнікова. – К.: Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. – 380 с.
Линьов К. Концепція розвитку закладу середньої освіти на засадах лідерства // Педагогічний про- цес: теорія і практика (серія: Педагогіка). – 2016. – № 2 (53). – С. 26-31.
Линьов К. О. Лідерство у контексті еволюції підходів до осмислення феномену в освіті / Ко- стянтин Линьов // ScienceRise: Pedagogical Education. August 2016, Volume 8 (4), 29-34, DOI: http://dx.doi. org/10.15587/.2016.76221. (ukr).
Нова школа: простір освітніх можливостей [Текст]. – Міністерство освіти і науки України. Проект для обговорення. – Серпень 2016. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/Новини %202016/08/21/2016-08-17-3-.pdf
Оуэн Х. Призвание – лидер: Полное руководство по эффективному лідерству / Хилари Оуэн, Вики Ходжсон, Найджел Газзард; Пер. с англ. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2005. – 384 с.
Проект Закону України «Про освіту» [Текст]. – Верховна Рада України, 2016. – № 974-VIII. – Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57141
Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років [Текст]. – Міністерство освіти і науки України. – Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1414672797/
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Костянтин Линьов
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.