ІНКЛЮЗИВНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ cУЧАСНОГО НАУКОВОГО ЗНАННЯ ПРО ОСВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.147151Ключові слова:
інклюзивна освіта, інклюзивна педагогіка, модернізація освіти, освітологія, особи з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті акцентовано увагу на потребі в розгляді інклюзивної освіти як важливого елементу в дослідженнях у сфері освіти, що пояснюється узгодженням соціальної та освітньої інтеграції осіб з особливими освітніми потребами зі світовим загальним прагненням до соціальної справедливості; зазначено, що розвиток в Україні інклюзивної освіти потребує нової педагогічної галузі, яка обслуговуватиме її потреби, і фахівців зі сформованою компетентністю у сфері інклюзивного навчання; розглянуто об’єкт, предмет, мету і завдання інклюзивної педагогіки в контексті становлення і розвитку сучасного наукового знання про освіту, а саме: освітології; описано авторську періодизацію процесу розвитку інклюзивної педагогіки як науки про навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі, виокремлено в розвитку інклюзивної педагогіки три періоди: імпліцитний, експліцитний та інституціональний; показано, що освітологія сприяє визначенню і розумінню місця інклюзивної педагогіки як нової галузі педагогічного знання у науковому освітньому просторі.
Посилання
Демченко І. І. Сутність поняття «інклюзивна педагогіка». – 2013. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/902/1/INKLUS_PEDAGOGIKA_tesy.pdf (Дата звернення: 15.05.2016)
Дефектологічний словник: навчальний посібник / За ред. В. І. Бондаря, В. М. Синьова. – К.: «МП Леся», 2011 – 528 с.
Огнев’юк В. Реформування – як сутнісна характеристика сучасної освіти / В. Огнев’юк // Освітоло- гія / oświatologia. – 2013. – Вип. 2. – С. 9-13.
Огнев’юк В. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. Огнев’юк // Освітологія / oświatologia. – 2012. – Вип. 1. – С. 69-75.
Синьов В. М., Шеремет М. К., Руденко Л. М., Шульженко Д. І. Освітньо-психологічна інтеграція школярів із психофізичними порушеннями в у сучасних умовах України // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 7, у 2 т. / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Т.2 (7). – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. – С. 323-344.
Cисоєва С. Освітні реформи: освітологічний контекст / С. Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2013. – Вип. 2. – С. 36-45.
Cисоєва С. Порівняльна педагогіка в контексті розвитку освітології / С. Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2014. – Вип. 3. – С. 17-23.
Cисоєва С. Сфера освіти як об’єкт дослідження / Світлана Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2012. – Вип. 1. – С. 22-29.
Мартинчук О. В. Становлення і розвиток інклюзивної педагогіки як галузі педагогічного знання / О.В. Мартинчук // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 7, у 2 т. / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Т.1 (7). – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. – С. 260-280.
Slee R. Social justice and the changing directions in educational research: the case of inclusive educa- tion. International Journal of Inclusive Education. 2001, 5(2-3), 167-177, doi:10.1080/13603110010035832. (eng). – Режим доступу: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1360311001003583
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Олена Мартинчук
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.