ІНКЛЮЗИВНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ cУЧАСНОГО НАУКОВОГО ЗНАННЯ ПРО ОСВІТУ

Автор(и)

  • Олена Мартинчук Київський університет імені Бориса Грінченка, пр.-т. Тичини, 17, 02152, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6119-9306

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інклюзивна педагогіка, модернізація освіти, освітологія, особи з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті акцентовано увагу на потребі в розгляді інклюзивної освіти як важливого елементу в дослідженнях у сфері освіти, що пояснюється узгодженням соціальної та освітньої інтеграції осіб з особливими освітніми потребами зі світовим загальним прагненням до соціальної справедливості; зазначено, що розвиток в Україні інклюзивної освіти потребує нової педагогічної галузі, яка обслуговуватиме її потреби, і фахівців зі сформованою компетентністю у сфері інклюзивного навчання; розглянуто об’єкт, предмет, мету і завдання інклюзивної педагогіки в контексті становлення і розвитку сучасного наукового знання про освіту, а саме: освітології; описано авторську періодизацію процесу розвитку інклюзивної педагогіки як науки про навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі, виокремлено в розвитку інклюзивної педагогіки три періоди: імпліцитний, експліцитний та інституціональний; показано, що освітологія сприяє визначенню і розумінню місця інклюзивної педагогіки як нової галузі педагогічного знання у науковому освітньому просторі.

Біографія автора

Олена Мартинчук, Київський університет імені Бориса Грінченка, пр.-т. Тичини, 17, 02152, м. Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти

Посилання

Демченко І. І. Сутність поняття «інклюзивна педагогіка». – 2013. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/902/1/INKLUS_PEDAGOGIKA_tesy.pdf (Дата звернення: 15.05.2016)

Дефектологічний словник: навчальний посібник / За ред. В. І. Бондаря, В. М. Синьова. – К.: «МП Леся», 2011 – 528 с.

Огнев’юк В. Реформування – як сутнісна характеристика сучасної освіти / В. Огнев’юк // Освітоло- гія / oświatologia. – 2013. – Вип. 2. – С. 9-13.

Огнев’юк В. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. Огнев’юк // Освітологія / oświatologia. – 2012. – Вип. 1. – С. 69-75.

Синьов В. М., Шеремет М. К., Руденко Л. М., Шульженко Д. І. Освітньо-психологічна інтеграція школярів із психофізичними порушеннями в у сучасних умовах України // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 7, у 2 т. / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Т.2 (7). – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. – С. 323-344.

Cисоєва С. Освітні реформи: освітологічний контекст / С. Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2013. – Вип. 2. – С. 36-45.

Cисоєва С. Порівняльна педагогіка в контексті розвитку освітології / С. Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2014. – Вип. 3. – С. 17-23.

Cисоєва С. Сфера освіти як об’єкт дослідження / Світлана Сисоєва // Освітологія / oświatologia, 2012. – Вип. 1. – С. 22-29.

Мартинчук О. В. Становлення і розвиток інклюзивної педагогіки як галузі педагогічного знання / О.В. Мартинчук // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 7, у 2 т. / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Т.1 (7). – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. – С. 260-280.

Slee R. Social justice and the changing directions in educational research: the case of inclusive educa- tion. International Journal of Inclusive Education. 2001, 5(2-3), 167-177, doi:10.1080/13603110010035832. (eng). – Режим доступу: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1360311001003583

Downloads


Переглядів анотації: 1

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Мартинчук, О. . (2016). ІНКЛЮЗИВНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ cУЧАСНОГО НАУКОВОГО ЗНАННЯ ПРО ОСВІТУ. ОСВІТОЛОГІЯ, (6), 147–151. вилучено із https://osvitologia.kubg.edu.ua/index.php/osvitologia/article/view/101

Номер

Розділ

Педагогічні витоки освітології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають