ФЕНОМЕН НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ У ДОСЯГНЕННІ ПРОФЕСІЙНОГО «АКМЕ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.3237

Ключові слова:

акмеологія, неперервна освіта, професійна освіта, професійне акме, феномен

Анотація

У статті проаналізовано поняття «неперервана освіта», основні характеристики та ознаки.
Визначено складові (формальна, неформальна, інформальна освіта) та охарактеризовано систему освіти впродовж життя. Проаналізовано акмеологічні характеристики фахівця, умови розвитку фахівцем «акме».
Обґрунтовано феноменологію неперервної професійної освіти та визначено якісні характеристики розвитку людини в освітній системі в процесі професійної підготовки в рамках вищого навчального закладу й умови для розвитку та становлення акме-компетентнісного потенціалу майбутнього фахівця.

Посилання

Александров В. Т. Стандарт розумних. До питання про введення єдиного міжнародного стандарту якості навчання / В. Т. Александров // Актуальні проблеми державного управління: Збірник наукових праць Одеського регіонального інституту державного управління. Вип. 3 (23). – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2005. – C. 428-442.

Ананьєв Б. Г. Интеллектуальное развитие взрослых как характеристика обучаемости / Б. Г. Ананьєв // Сов. педагогика. – 1969. – № 10. – С.14-20.

Гладкова В. М. Основи акмеології: Підручник / В. М. Гладкова, С. Д. Пожарський. – Львів: Новий Світ, 2000, 2011. – 320 с.

Гулай О. Непрерывное образование – условие формирования квалифицированного специалиста / О. Гулай // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2010. – Вип. 26. – С. 3-10.

Даниленко В. Методологічні проблеми неперервної професійної освіти / В. Даниленко, К. Левківський, В. Мележик // Вища школа. – 2003. – №2-3. – С. 38-39.

Деркач А. А. Акмеология в вопросах и ответах: Учебн. пособие / А. А. Деркач, Е. В. Селезнева. – М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2007. – 248 с.

Диба Т. Г. Акмеологічні засади неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання: базові поняття / Т. Г. Диба // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2015. – Випуск 1-2 (42-43). – С. 24-31.

Кремень В. Г. Нові вимоги до освіти та її змісту / В. Г. Кремень // Виклики України: розробка рамко- вих основ змісту (національного курікулуму) загальної середньої освіти для 21 століття: Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Рівний доступ до якісної освіти», 26-27 червня 2007 р., м. Київ. – К.: ТОВ УВПК «Ексоб», 2007. – С. 3-10.

Кузьмина Н. В. Творческий потенциал специалиста. Акмеологические проблемы развития / Н. В. Кузьмина // Гуманизация образования. Психолого-педагогический международный журнал. – 1995. – №1. – С. 41-46.

Маркова А. К. Акме в профессиональном развитии человека / А. К. Маркова // Акмеология: Учеб- ник / Под ред А. А. Деркача. – М., 2005. – 376 с.

Огнев’юк В. О. Розвиток в університетській освіті акме-компетентнісного потенціалу майбутньо- го фахівця / В. О. Огнев’юк // Акмеологія – наука ХХІ століття: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 17-18 лютого 2011 р. – К., 2011. – С. 6-9.

Олійник В. В. Освіта впродовж життя: як і чому вчити дорослих? [Електронний ресурс] / В. В. Олійник. – Режим доступу: http://www.apsu.org.ua/images/top3.jps

Освітологія: витоки наукового напряму: Монографія / За ред. В. О. Огнев’юка. – К.: ВП «Едельвейс», 2012. – 336 с.

Пальчевський С. С. Акмеологія: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / С. С. Пальчевський. – Київ: Кондор, 2008. – 398 с.

Рыжаков М. В. Государственный образовательный стандарт основного общего образования (тео- рия и практика) / М. В. Рыжаков. – М.: Пед. общество России, 1999. – 544 с.

Сазоненко Г. С., Приступа В. В. Компетентність у системі неперервної освіти: акмеологічна модель: науково-методичний посібник / Г. С. Сазоненко, В. В. Приступа. – Макарів: Софія, 2013. – 416 с.

Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження: наук. видання / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова / НАПН України. Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих, МОН Маріупольський гуманітарний ун-т – Київ: Видавничий Дім «ЕКМО», 2010. – 362 с.

Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. – Published online: 21 Jan 2015. – DOI: 10.1080/13573322.2014.994490. – Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573322. 2014.994490#

Downloads


Переглядів анотації: 93

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Диба, Т. (2015). ФЕНОМЕН НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ У ДОСЯГНЕННІ ПРОФЕСІЙНОГО «АКМЕ». ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 32–37. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.3237

Номер

Розділ

Методологічні засади освітології