FENOMEN KONTYNUOWANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ - REALIZACJA ZAWODOWEGO «АKME»

Autor

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.3237

Słowa kluczowe:

akmeologia, edukacja ciągła, kształcenie zawodowe, zawodowe «akme», fenomen

Abstrakt

W artykule zaprezentowano analizę koncepcji «edukacji ciągłej», ustawicznej, permanentnej, jej główne cechy i funkcje. Określono części składowe edukacji ustawicznej (formalna, nieformalna i in.) oraz jej system. Przeanalizowano akmeologiczne cechy pracownika, warunki rozwoju jego «akme». Uzasadniono konieczność kontynuowania edukacji zawodowej przez całe życie oraz przedstawiono charakterystykę jakościową człowieka w procesie kształcenia zawodo- wego na uczelni wyższej realizującego zasady «akme» - potencjału kompetencji przyszłego fachowca.

Bibliografia

Александров В. Т. Стандарт розумних. До питання про введення єдиного міжнародного стандарту якості навчання / В. Т. Александров // Актуальні проблеми державного управління: Збірник наукових праць Одеського регіонального інституту державного управління. Вип. 3 (23). – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2005. – C. 428-442.

Ананьєв Б. Г. Интеллектуальное развитие взрослых как характеристика обучаемости / Б. Г. Ананьєв // Сов. педагогика. – 1969. – № 10. – С.14-20.

Гладкова В. М. Основи акмеології: Підручник / В. М. Гладкова, С. Д. Пожарський. – Львів: Новий Світ, 2000, 2011. – 320 с.

Гулай О. Непрерывное образование – условие формирования квалифицированного специалиста / О. Гулай // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2010. – Вип. 26. – С. 3-10.

Даниленко В. Методологічні проблеми неперервної професійної освіти / В. Даниленко, К. Левківський, В. Мележик // Вища школа. – 2003. – №2-3. – С. 38-39.

Деркач А. А. Акмеология в вопросах и ответах: Учебн. пособие / А. А. Деркач, Е. В. Селезнева. – М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2007. – 248 с.

Диба Т. Г. Акмеологічні засади неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання: базові поняття / Т. Г. Диба // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2015. – Випуск 1-2 (42-43). – С. 24-31.

Кремень В. Г. Нові вимоги до освіти та її змісту / В. Г. Кремень // Виклики України: розробка рамко- вих основ змісту (національного курікулуму) загальної середньої освіти для 21 століття: Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Рівний доступ до якісної освіти», 26-27 червня 2007 р., м. Київ. – К.: ТОВ УВПК «Ексоб», 2007. – С. 3-10.

Кузьмина Н. В. Творческий потенциал специалиста. Акмеологические проблемы развития / Н. В. Кузьмина // Гуманизация образования. Психолого-педагогический международный журнал. – 1995. – №1. – С. 41-46.

Маркова А. К. Акме в профессиональном развитии человека / А. К. Маркова // Акмеология: Учеб- ник / Под ред А. А. Деркача. – М., 2005. – 376 с.

Огнев’юк В. О. Розвиток в університетській освіті акме-компетентнісного потенціалу майбутньо- го фахівця / В. О. Огнев’юк // Акмеологія – наука ХХІ століття: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 17-18 лютого 2011 р. – К., 2011. – С. 6-9.

Олійник В. В. Освіта впродовж життя: як і чому вчити дорослих? [Електронний ресурс] / В. В. Олійник. – Режим доступу: http://www.apsu.org.ua/images/top3.jps

Освітологія: витоки наукового напряму: Монографія / За ред. В. О. Огнев’юка. – К.: ВП «Едельвейс», 2012. – 336 с.

Пальчевський С. С. Акмеологія: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / С. С. Пальчевський. – Київ: Кондор, 2008. – 398 с.

Рыжаков М. В. Государственный образовательный стандарт основного общего образования (тео- рия и практика) / М. В. Рыжаков. – М.: Пед. общество России, 1999. – 544 с.

Сазоненко Г. С., Приступа В. В. Компетентність у системі неперервної освіти: акмеологічна модель: науково-методичний посібник / Г. С. Сазоненко, В. В. Приступа. – Макарів: Софія, 2013. – 416 с.

Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження: наук. видання / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова / НАПН України. Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих, МОН Маріупольський гуманітарний ун-т – Київ: Видавничий Дім «ЕКМО», 2010. – 362 с.

Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. – Published online: 21 Jan 2015. – DOI: 10.1080/13573322.2014.994490. – Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573322. 2014.994490#

Pobrania


Abstract views: 140

Opublikowane

2015-10-01

Jak cytować

Dyba, T. (2015). FENOMEN KONTYNUOWANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ - REALIZACJA ZAWODOWEGO «АKME». ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 32–37. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.3237

Numer

Dział

Методологічні засади освітології