ДИДАКТИЧНА КУЛЬТУРА ЯК НАУКОВИЙ ФЕНОМЕН, ЙОГО СТРУКТУРА ТА СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.126130

Ключові слова:

дидактична культура, зміст освіти, культура, педагог, педагогічна діяльність, професійно-педагогічна майстерність, творчий потенціал

Анотація

В статті викладено стислий аналіз різноманітних дослідницьких підходів до тлумачення поняття «дидактична культура», його змісту та структури шляхом встановлення діалектичного взаємозв’язку загальної культури і дидактичної культури; короткого історичного екскурсу; та запропоновано розглянути розроблений авторський підхід до визначення дидактичної культури як наукового феномену.

Посилання

Цокур О. С. Щодо визначення сутності дидактичної та науково-дослідницької культури викладача вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / О. С. Цокур //Вісник національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. – 2010.

Бенин В. Л. Педагогическая культурология / В. Л. Бенин. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2004. – 515 с.

Гайсина Г. И. Культурологический подход в теории и практике педагогического образования: дис. докт. пед. наук: 13.00.08 / Гайсина Гузель Иншаровна. – М., 2002. – 354 с.

Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций) / Б. С. Гершунский. – М.: Совершенство, 1998. – 608 с.

Конев В. А. Онтология культуры / В. А. Конев. – Самара: Самарский ун-т, 1998. – 195 с.

Новая философская энциклопедия: в 4-х т. – М.: Мысль, 2001. – Т. 2. – 634 с. 7. Культура и культурология: Словарь / Сост. и ред. А. И. Кравченко. – М.: Академич. Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 928 с.

Киселева О. О. Педагогический потенциал культуры – фактор профессионального становления специалиста /О. О. Киселева, О. М. Позднякова//Человек и образование. – 2008. – № 4. – С. 3–6

Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.

Ушинский К. Д. О пользе педагогической литературы / К. Д. Ушинский //Собрание сочинений в 11 т. – М.-Л.: Наука, 1948–1951. – Т.2. – С. 15–42.

Писклинець У. М. Розвиток технічної творчості студентів-медиків під час вивчення курсу «Медична і біологічна фізика» / У. М. Писклинець // Педагогічний альманах. – 2010. – Вип. 7. – С. 150–153.

Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация / В. И. Загвязинский. – М.: Академия, 2008. – 204 с.

Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя/И. Ф. Исаев. – М.: Академия, 2002. – 188 с.

Перевозный А. В. Дидактическая культура: сущность, становление, развитие / А. В. Перевозный// Инновации в образовании. – 2012 . – №3. – С.122 –133.

Тырина М. П. Дидактическая культура будущего преподавателя высшей школы / М. П. Тырина // Вестник Московского университета. Серия 20. Педагогическое образование. – 2011. – № 4. – С. 88–97.

Игумнов О. А. Развитие дидактической культуры преподавателя технического колледжа: дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Игумнов Олег Александрович. – Белгород, 2003. – 276 с.

Фатьянова Н. М. Формирование дидактической культуры учителя многопрофильной гимназии дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Фатьянова Наталья Митрофановна. – Белгород, 1999. – 247 с.

Авраменко Б. В. Стан дослідження проблеми дидактичної культури викладача вищого навчального закладу / Б. В. Авраменко // Наука і освіта, 2013. – № 1-2. – с. 116–119.

Краевский В. В. Основы обучения: Дидактика и методика: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М.: Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с.

Макарова Л. Н. Специфика профессионально-дидактической культуры педагогов дополнительного образования / Л. Н. Макарова // Вестник ТГУ, Гуманитарные науки, педагогика и психология, 2011. – Выпуск 5 (97). – С. 142–149.

Криницкая Г. М. Дидактическая культура учителя как основа для реализации технологии саморазвития личност /Г. М. Криницкая. – Психологическое и педагогическое сопровождение образовательного процесса: мат-лы 59-й междунар. науч. конф-ции «Чтения К. Д. Ушинского». – Ярославль: Изд-во ЯГПУ, 2005. – С. 282–284.

Krajnakova E., Vojtovic S. Priorities in the methods and forms of higher education. International Multidis- ciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2014, September 1-9, 2014, Book 1, Vol. 3, 673- 680 pp., DOI: 10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.089 (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 78

Опубліковано

2015-10-01

Як цитувати

Плаксін, А. (2015). ДИДАКТИЧНА КУЛЬТУРА ЯК НАУКОВИЙ ФЕНОМЕН, ЙОГО СТРУКТУРА ТА СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 126–130. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.126130

Номер

Розділ

Соціологія та культурологія освіти