ДИДАКТИЧНА КУЛЬТУРА ЯК НАУКОВИЙ ФЕНОМЕН, ЙОГО СТРУКТУРА ТА СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.126130Ключові слова:
дидактична культура, зміст освіти, культура, педагог, педагогічна діяльність, професійно-педагогічна майстерність, творчий потенціалАнотація
В статті викладено стислий аналіз різноманітних дослідницьких підходів до тлумачення поняття «дидактична культура», його змісту та структури шляхом встановлення діалектичного взаємозв’язку загальної культури і дидактичної культури; короткого історичного екскурсу; та запропоновано розглянути розроблений авторський підхід до визначення дидактичної культури як наукового феномену.
Посилання
Цокур О. С. Щодо визначення сутності дидактичної та науково-дослідницької культури викладача вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / О. С. Цокур //Вісник національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. – 2010.
Бенин В. Л. Педагогическая культурология / В. Л. Бенин. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2004. – 515 с.
Гайсина Г. И. Культурологический подход в теории и практике педагогического образования: дис. докт. пед. наук: 13.00.08 / Гайсина Гузель Иншаровна. – М., 2002. – 354 с.
Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций) / Б. С. Гершунский. – М.: Совершенство, 1998. – 608 с.
Конев В. А. Онтология культуры / В. А. Конев. – Самара: Самарский ун-т, 1998. – 195 с.
Новая философская энциклопедия: в 4-х т. – М.: Мысль, 2001. – Т. 2. – 634 с. 7. Культура и культурология: Словарь / Сост. и ред. А. И. Кравченко. – М.: Академич. Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 928 с.
Киселева О. О. Педагогический потенциал культуры – фактор профессионального становления специалиста /О. О. Киселева, О. М. Позднякова//Человек и образование. – 2008. – № 4. – С. 3–6
Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.
Ушинский К. Д. О пользе педагогической литературы / К. Д. Ушинский //Собрание сочинений в 11 т. – М.-Л.: Наука, 1948–1951. – Т.2. – С. 15–42.
Писклинець У. М. Розвиток технічної творчості студентів-медиків під час вивчення курсу «Медична і біологічна фізика» / У. М. Писклинець // Педагогічний альманах. – 2010. – Вип. 7. – С. 150–153.
Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация / В. И. Загвязинский. – М.: Академия, 2008. – 204 с.
Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя/И. Ф. Исаев. – М.: Академия, 2002. – 188 с.
Перевозный А. В. Дидактическая культура: сущность, становление, развитие / А. В. Перевозный// Инновации в образовании. – 2012 . – №3. – С.122 –133.
Тырина М. П. Дидактическая культура будущего преподавателя высшей школы / М. П. Тырина // Вестник Московского университета. Серия 20. Педагогическое образование. – 2011. – № 4. – С. 88–97.
Игумнов О. А. Развитие дидактической культуры преподавателя технического колледжа: дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Игумнов Олег Александрович. – Белгород, 2003. – 276 с.
Фатьянова Н. М. Формирование дидактической культуры учителя многопрофильной гимназии дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Фатьянова Наталья Митрофановна. – Белгород, 1999. – 247 с.
Авраменко Б. В. Стан дослідження проблеми дидактичної культури викладача вищого навчального закладу / Б. В. Авраменко // Наука і освіта, 2013. – № 1-2. – с. 116–119.
Краевский В. В. Основы обучения: Дидактика и методика: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М.: Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с.
Макарова Л. Н. Специфика профессионально-дидактической культуры педагогов дополнительного образования / Л. Н. Макарова // Вестник ТГУ, Гуманитарные науки, педагогика и психология, 2011. – Выпуск 5 (97). – С. 142–149.
Криницкая Г. М. Дидактическая культура учителя как основа для реализации технологии саморазвития личност /Г. М. Криницкая. – Психологическое и педагогическое сопровождение образовательного процесса: мат-лы 59-й междунар. науч. конф-ции «Чтения К. Д. Ушинского». – Ярославль: Изд-во ЯГПУ, 2005. – С. 282–284.
Krajnakova E., Vojtovic S. Priorities in the methods and forms of higher education. International Multidis- ciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2014, September 1-9, 2014, Book 1, Vol. 3, 673- 680 pp., DOI: 10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.089 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Андрій Плаксін
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.