EDUCATIONAL INNOVATIONS IN PREPARING PRACTICAL PSYCHOLOGISTS ON THE BASIS OF COMPETENCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.164169

Keywords:

«The European Certificate in Psychology (EuroPsy)», practical psychologists educational programs, «Harmonisation of European Educational Structures» Project

Abstract

The article examines the dynamics of changes in higher education of psychologists in the United States from the the 1970s to the present time. The necessity to update the content of professional training of psychologists is presented in the context of the prospects of Ukraine’s membership in the European Union. This update should be done not by blindly copying foreign educational programs, but via adapting the experience of other countries with the best traditions of national higher education.

Author Biography

Olga Lozova, Borys Grinchenko Kyiv University, P. Tychyna ave. 17, 02152 Kyiv, Ukraine

Doctor of Psychology, Professor, Head of the chair of Applied Psychology Institute of Humanities

References

Купрій Т. Г. Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавра та магістра: філософський аспект / Т. Купрій // Освітологія. Oświatologia. – 2014. – Випуск 3. – С. 99 – 105.

Лозова О. М. Психосемантичний аспект регіональних ментальностей в Україні / Лозова О. М. // Наукові записки НАуКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота.– 2010. – Т. 110.– С. 34-39.

Лунт И. Европейский диплом по психологии EuroPsy: разработка стандартов высшего уровня профессионального психологического образования / И. Лунт // Национальный психологический журнал – № 2 [8] – 2012, С.58 – 63.

Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія / Ю. М. Рашкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168 с.

EuroPsy. European Certificate in Psychology. EFPA Regulations on EuroPsy and Appendices // Режим доступу: https://www.google.de/search?q=EuroPsy+European+Certificate+in+Psychology+EFPA+Regulations+on +EuroPsy+and+Appendices&trackid=sp-006.

Benton S. L., Hoyt K. B. Educational Reform: Implications for Educational Psychologists. Educational Psychology Review, Vol. 2, No. 3 (September 1990), pp. 203-236.

Magnusson J.-L. Higher Education Research and Psychological Inquiry. The Journal of Higher Education.

Vol. 68, No. 2 (Mar. - Apr., 1997), pp. 191-211.

Sandoval, J., Love, J. A. School psychology in higher education: The college psychologist. Professional Psychology, Vol 8(3), Aug 1977, 328-339, doi:10.1037/0735-7028.8.3.328. (eng).

Välimaa J. Nationalisation, Localisation and Globalisation in Finnish Higher Education. Higher Education.

Vol. 48, No. 1 (Jul., 2004), pp. 27-54.

Downloads


Abstract views: 128

Published

2016-10-30

How to Cite

Lozova, O. (2016). EDUCATIONAL INNOVATIONS IN PREPARING PRACTICAL PSYCHOLOGISTS ON THE BASIS OF COMPETENCE. OSVITOLOHIYA, (5), 164–169. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.164169

Issue

Section

Educology context of competence education