ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА НА КОМПЕТЕНТНІСНІЙ ОСНОВІ

Автор(и)

  • Ольга Лозова Київський університет імені Бориса Грінченка, пр-т П. Тичини, 17, 02152 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-3549-195X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.164169

Ключові слова:

«Європейський сертифікат з психології (EuroPsy)», освітні програми підготовки практичого психолога, Проект «Гармонізація освітніх структур в Європі»

Анотація

У статті розглянуто динаміку змін вищої освіти психологів у США. В контексті перспективи членства України в Євросоюзі обгрунтовано необхідність оновлення змісту фахової підготовки практичних психологів.
Представлено досвід стратегічної розробки і тактичної реалізації вимог Європейського стандарту (EuroPsy) та Проекту «Гармонізація освітніх структур в Європі» в освітніх програмах підготовки практичого психолога Київського університету імені Бориса Грінченка. Описано програмові інновації, що покликані забезпечити високу кваліфікацію та конкурентоспроможність випускників на ринку праці.

The experience of strategic development and implementation of requirements of the European standard (EuroPsy) and the «Harmonisation of European Educational Structures» project in educational programs of Borys Grinchenko Kyiv University is presented. The upgrade of educational programs is described in the context of unification with European standards for future psychologists training.
The competences of practical psychologists were made consistent with EuroPsy mode regarding (a) functions of psychologist and (b) competencies psychologist. Meanwhile, general competences of psychologists were made consistent with the Tuning project (c), professional and cognitive (d) and professional practice (e) competences were developed by the Applied Psychology Department of Borys Grinchenko Kyiv University. All competences of psychologists (a total of 14) were divided into basic (6) and auxiliary (8) groups.
Programmatic innovations designed to provide qualifications and competitiveness to bachelors and masters were described. Programs consist of modules which include: compulsory subjects aimed at creating general and professional competences, optional subjects, different practices and the final student examination.

Біографія автора

Ольга Лозова, Київський університет імені Бориса Грінченка, пр-т П. Тичини, 17, 02152 м. Київ, Україна

Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології

Посилання

Купрій Т. Г. Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавра та магістра: філософський аспект / Т. Купрій // Освітологія. Oświatologia. – 2014. – Випуск 3. – С. 99 – 105.

Лозова О. М. Психосемантичний аспект регіональних ментальностей в Україні / Лозова О. М. // Наукові записки НАуКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота.– 2010. – Т. 110.– С. 34-39.

Лунт И. Европейский диплом по психологии EuroPsy: разработка стандартов высшего уровня профессионального психологического образования / И. Лунт // Национальный психологический журнал – № 2 [8] – 2012, С.58 – 63.

Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія / Ю. М. Рашкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168 с.

EuroPsy. European Certificate in Psychology. EFPA Regulations on EuroPsy and Appendices // Режим доступу: https://www.google.de/search?q=EuroPsy+European+Certificate+in+Psychology+EFPA+Regulations+on +EuroPsy+and+Appendices&trackid=sp-006.

Benton S. L., Hoyt K. B. Educational Reform: Implications for Educational Psychologists. Educational Psychology Review, Vol. 2, No. 3 (September 1990), pp. 203-236.

Magnusson J.-L. Higher Education Research and Psychological Inquiry. The Journal of Higher Education.

Vol. 68, No. 2 (Mar. - Apr., 1997), pp. 191-211.

Sandoval, J., Love, J. A. School psychology in higher education: The college psychologist. Professional Psychology, Vol 8(3), Aug 1977, 328-339, doi:10.1037/0735-7028.8.3.328. (eng).

Välimaa J. Nationalisation, Localisation and Globalisation in Finnish Higher Education. Higher Education.

Vol. 48, No. 1 (Jul., 2004), pp. 27-54.

Downloads


Переглядів анотації: 92

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Лозова, О. (2016). ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА НА КОМПЕТЕНТНІСНІЙ ОСНОВІ. ОСВІТОЛОГІЯ, (5), 164–169. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.164169

Номер

Розділ

Освітологічний контекст компетентнісної освіти