УЧИТЕЛЬ ДЛЯ ДИТИНИ З СИНДРОМОМ АСПЕРГЕРА

Автор(и)

  • Марія Хмєлевська Вища школа ім. Павла Влодковіца в Плоцьку, ал. Яна Кілінського 12, 09-402 Плоцьк, Республіка Польща https://orcid.org/0000-0001-5622-1441

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.9096

Ключові слова:

синдром Аспергера, соціальна поведінка, стереотипія, фіксація, сенсорна чутливість

Анотація

У статті представлено специфічні особливості, виявлені у дітей з синдромом Аспергера. З метою надання батькам, вчителям і терапевтам основної інформації про клінічну картину синдрому Аспергера представлено конкретні характеристики дітей з цим синдромом. До них відносяться: погіршення соціальних взаємодій та специфічність мови і її розуміння; акцент на уникненні змін; обмежений діапазон інтересів; сенсорна чутливість; стереотипія; аномалії когнітивних функцій; моторна недостатність. У даний час ці синдроми вважаються підгрупою аутистичних розладів і мають свої власні діагностичні критерії.
Відповідно до особливостей дітей з синдромом Аспергера надано рекомендації для вчителів, які дозволять зрозуміти потреби цих дітей та полегшити співпрацю з ними у класі. Зокремо, у статті зазначено, що діти з синдромом Аспергера важко сприймають навіть мінімальні зміни у своєму середовищі. Для них рекомендується стабільне оточення та постійний регульований ритм діяльності. Серед рекомендацій для вчителів виокремлено наступні: не допускати, щоб дитина зазнала раптових змін у своєму середовищі; створити умови безпечного середовища для дитини; бережно вибирати місце для сидіння у класі; підготувати дитину перед різними подіями, зміною графіка тощо; поступово впроваджувати зміни, ознайомлюючи дитину з ними; надати дитині безпечне місце, де вона може усамітнитися. Також автор акцентує увагу на необхідності врахування того, що дуже часто учні можуть проявляти жорстокість по відношенню до дітей, які від них відрізняються. Тому завдання вчителя полягає у захисті дитини з синдромом Аспергера від жорстокості та насмішок однолітків. Важливо проводити виховні бесіди, сприяти розвитку толерантності у дітей по відношенню до інших.
У статті зазначено, що рекомендації розроблено на основі наукової літератури та особистого, багаторічного досвіду роботи автора з такими учнями.

Біографія автора

Марія Хмєлевська, Вища школа ім. Павла Влодковіца в Плоцьку, ал. Яна Кілінського 12, 09-402 Плоцьк, Республіка Польща

Доктор педагогічних наук, декан педагогічного факультету

Посилання

Attwood, T. (2006). Zespół Aspergera. Poznań, Rzeczpospolita Polska: Wydawnictwo Zysk i S-ka (pol).

Delacato, C. H. (1995). Dziwne niepokoje. Autystyczne dziecko. Warszawa, Rzeczpospolita Polska: Fundacja «Synapsis» (pol).

Gałkowski, T. (1995). Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolny. Warszawa, Rzeczpospolita Polska: WSiP (pol).

Gałkowski, T., & Kossewska, J. (red.) (2004). Autyzm wyzwaniem naszych czasów. Kraków, Rzeczpospolita Polska: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej w Krakowie (pol).

Maciarz, A., & Banasiewicz, M. (2000). Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera. Kraków, Rzeczpospolita Polska: Oficyna Wydawnicza «Impuls» (pol).

Pecyna, M. B. (1998). Psychologia Kliniczna w praktyce pedagogicznej. Warszawa, Rzeczpospolita Polska: Wydawnictwo «Żak» (pol).

Sillami, N. (1999). Słonik psychologii. Katowice, Rzeczpospolita Polska: Wydawnictwo «Książnica» (pol).

Winter, M. (2006). Zespół Aspergera, co nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa, Rzeczpospolita Polska: Wydawnictwo «Fraszka edukacyjna» (pol).

Downloads


Переглядів анотації: 202

Опубліковано

2018-10-01

Як цитувати

Хмєлевська, М. (2018). УЧИТЕЛЬ ДЛЯ ДИТИНИ З СИНДРОМОМ АСПЕРГЕРА. ОСВІТОЛОГІЯ, (7), 90–96. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.9096

Номер

Розділ

Інклюзивна освіта

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають