STRUKTURA ZEWNĘTRZNEGO KOMPETENCJI PRZYSZŁYCH CZYNNIKÓW W ZAKRESIE STOMATOLOGII
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.157163Słowa kluczowe:
gramatyka, dialog kultur, dyskurs, znajomość języków obcych, komunikacja, słownictwo, fonetykaAbstrakt
Artykuł określa strukturę kompetencji zagranicznych przyszłych specjalistów z dziedziny stomatologii na podstawie analizy danych pochodzących ze źródeł naukowych na temat problemu badawczego i własnych doświadczeń pedagogicznych. Wyróżnia się główne elementy: epistemologiczne, aktywność i refleksyjne. Element epistemologiczny charakteryzuje system wiedzy w mowie i obejmuje elementy językowe, deontologiczne i społeczno-kulturowe.
Aktywny komponent odzwierciedla zdolność do zdobywania wiedzy nabytej w praktyce i składa się z kompetencji językowych w zakresie badań i znajomości języków obcych, drugi zawiera elementy dyskursywne i strategiczne.
Element refleksyjny obejmuje samoocenę własnych osiągnięć i zdolność do zwiększania swojego poziomu.
Bibliografia
Гурко О. В., Шкурко О. В. Комунікативна компетенція як система мовленнєвих іншомовних умінь та навичок (з позиції вивчення дискурсу). URL: http://lingvodnu.com.ua/arxiv-nomeriv/lingvistika- lingvokulturologiya-tom-9-2016/komunikativna-kompetenciya-yak-sistema-movlennyevix-inshomovnix- umin-ta-navichok-z-pozici%D1%97-vivchennya-diskursu/ (дата звернення: 09.07.2018).
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, навчання, оцінювання. Рекомендації.
Наук. ред. укр. видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.
Задорожная О. І. Сутність поняття стратегічної компетентності в сучасній лінгводидактиці. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2017. Вип. 2(41).
С. 105–109.
Клак І. Є. Критерії, показники та рівні сформованості професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів англійської мови. URL: https://naub.oa.edu.ua/2017/критерії-показники-та-рівні- сформова/ (дата звернення: 15.07.2018).
Коваленко О. Формування компетентнісного підходу до вивчення іноземних мов. Іноземні мови в навчальних закладах. 2008. № 3. С. 28–34.
Козак С. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции будущих специалистов морского флота: дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Одеса, 2001. 224 с.
Крисак Л. В. Шляхи формування англомовної професійно-орієнтованої комунікативної компетентності.
URL: https://naub.oa.edu.ua/2015/шляхи-формування-англомовної-профес/ (дата звернення: 01.08.2018).
Кульбашна Я. А. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців із стоматології: теоретичні й методичні основи : монографія. Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця. Київ : Компас, 2014. 415 с.
Маслова Т. Б. Формування дискурсивної компетенції у навчанні англійської мови для спеціальних цілей. Іншомовна освіта у вищій технічній школі: методи, підходи, технології: Матеріали ІІ Міжнародної наукової конференції. Київ, 27 листопада 2012 року. Київ : ТОВ «Дельта Корп», 2012.
С. 51–54.
Ткаченко Л. Комунікативна компетенція студентів – запорука професійного успіху. Лінгвометодичні концепції викладання іноземних мов у немовних вищих навчальних закладах України: зб. наук. ст. учасників Всеукр. наук.-практ. конференції. Київ., 23–24 грудня 2003 р. Редкол.: І. І. Тимошенко та ін.
Київ : Вид-во Європ. ун-ту, 2003. 583 с.
Хоменко О. В. Іншомовна підготовка студентів економічнихспеціальностей в контексті глобалізації: монографія. Київ : КНУТД, 2014. 364с.
Bachman L. Fundamental considerations in language testing. Oxford, 1990.
Canal M. From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. Richards J. and Schmidt R., (Eds.) Language and Communication. London : Longman, 1983. P. 2–27.
Hymes D. H. On communicative competence. − Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 14621. Ikujiro Nonaka. The Knowledge-Creating Company, Harvard Business Review, November-December 2004. №4.
Р. 27−45.
Kulbashna Ya. A., Zakharova V. A. The work of project work in the process of future dentists’ foreign language competence formation. Vestnik VGMU, 2018. Vol. 17(2). P. 87–92. doi: 10.22263/2312-4156.2018.2.87 Scrivener J. Learning Teaching. London; Collins ELT, 2002. 432 p.
Thornbury S. How to teach grammar. Harlow : Longman, 1999. 182 р.
Wilkins D. Linguistics in language teaching. London : Arnold, 1972. 480 р.
Gurko, O. V., & Shkurko, O. V. (2016). Komunikatyvna kompetenciya yak systema movlennyevykh inshomovnykh umin ta navychok (z pozyciyi vyvchennya dyskursu). [Communicaive competence as the system foreign languages skills]. Retrieved from http://lingvodnu.com.ua/arxiv-nomeriv/lingvistika-lingvokulturologiya- tom-9-2016/komunikativna-kompetenciya-yak-sistema-movlennyevix-inshomovnix-umin-ta-navichok-z- pozici%D1%97-vivchennya-diskursu/ (ukr).
Zagalnoyevropejski rekomendaciyi z movnoyi osvity: vyvchennya, navchannya, ocinyuvannya [Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment] (2003). Rekomendaciyi.
S.Yu. Nikolayeva (Ed.). Kyiv, Ukraine (ukr).
Zadorozhnaya, O. I. (2017). Sutnist ponyattya strategichnoyi kompetentnosti v suchasnij lingvodydaktyci [Notion’s essence of strategic competence in contemporary linguodidactics]. Naukovyj visnyk Uzhgorodskogo universytetu. Seriya: «Pedagogika. Socialna robota», 2(41), 105–109 (ukr).
Klak, I. Ye. (2017). Kryteriyi, pokaznyky ta rivni sformovanosti profesijnoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv anglijskoyi movy [Criteria, rate and levels of future English teachers’ professional communicative competence formation]. Retrieved from https://naub.oa.edu.ua/2017/критерії-показники-та- рівні-сформова/ (ukr).
Kovalenko, O. (2008). Formuvannya kompetentnisnogo pidxodu do vyvchennya inozemnykh mov [Formation of competency based approach to foreign languages learning]. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh, 3, 28–34 (ukr).
Kozak, S. (2001). Formirovanie inojazychnoj kommunikativnoj kompetencii budushhih specialistov morskogo flota [Foreign language communicative competence formation in future professionals in the navy]. Candidate’s thesis. Odesa, Ukraine (rus).
Krysak, L. V. (2015). Shlyakhy formuvannya anglomovnoyi profesijno-oriyentovanoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti [Ways of English-speaking professional-oriented communicative competence formation].
URL: https://naub.oa.edu.ua/2015/shlyaxy`-formuvannya-anglomovnoyi-profes/ (ukr).
Kulbashna, Ya. A. (2014). Formuvannya profesijnoyi kompetentnosti majbutnikh fakhivciv iz stomatologiyi: teoretychni j metodychni osnovy [Future dentists’ professional competence formation: theoretical and methodological bases]: monografiya. Instytut vyshhoyi osvity Nacionalnoyi akademiyi pedagogichnykh nauk Ukrayiny, Nacionalnyj medychnyj universytet imeni O. O. Bogomolcya. Kyiv, Ukraine: Kompas (ukr).
Maslova, T. B. (2012). Formuvannya dyskursyvnoyi kompetenciyi u navchanni anglijskoyi movy dlya specialnykh cilej [Discursive competence formation during learning English for specific purposes]. Inshomovna osvita u vyshhij texnichnij shkoli: metody, pidxody, texnologiyi: Materialy II Mizhnarodnoyi naukovoyi konferenciyi.
Kyiv, 27 November 2012. Kyiv, Ukraine: TOV «Delta Korp», 51–54 (ukr).
Tkachenko, L. (2003). Komunikatyvna kompetenciya studentiv – zaporuka profesijnogo uspixu [The communicative competence of students as a guarantee of professional success]. Lingvometodychni koncepciyi vykladannya inozemnykh mov u nemovnykh vyshhykh navchalnykh zakladax Ukrayiny: proceedings of the All- Ukrainian Conference. Kyiv, 23–24 December 2003. I. I. Tymoshenko (Ed.). Kyiv, Ukraine: Vyd-vo Yevrop. un-tu (ukr).
Khomenko, O. V. (2014). Inshomovna pidgotovka studentiv ekonomichnykh specialnostej v konteksti globalizaciyi [Foreign language training of students of economic specialties in the context of globalization]: monografiya.
Kyiv, Ukraine: KNUTD (ukr).
Bachman, L. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford, UK (eng).
Canal, M. (1983). From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. Richards J. and Schmidt R. (Eds.) Language and Communication. London, UK: Longman, 2–27 (eng).
Hymes, D. H. (2004). On communicative competence. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 14621.
Ikujiro Nonaka. The Knowledge-Creating Company, Harvard Business Review, November-December, 4, 27−45. (eng).
Kulbashna, Ya. A., & Zakharova, V. A. (2018). The work of project work in the process of future dentists’ foreign language competence formation. Vestnik VGMU, 17(2), 87–92. doi: 10.22263/2312-4156.2018.2.87 (eng).
Scrivener, J. (2002). Learning Teaching. London, UK; Collins ELT (eng).
Thornbury, S. (1999). How to teach grammar. Harlow, UK: Longman (eng).
Wilkins, D. (1972). Linguistics in language teaching. London, UK: Arnold (eng).
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Ярослава Кульбашна, Валерія Захарова
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.