ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ФІЗКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.2833Ключові слова:
конкурентоспроможність, компетентність, освітні програми, тенденції розвитку, фахівець, фізичне виховання, фізкультурна освітаАнотація
У статті визначено та охарактеризовано тенденції розвитку сучасної фізкультурної освіти в Україні.
Досліджено особливості формування ступеневої системи підготовки фахівців фізичного виховання. Визначе- но можливості удосконалення освітніх програм професійної підготовки фахівців з фундаментальних, медико- біологічних, психолого-педагоічних та спортивно-педагогічних блоків навчальних дисциплін. Охарактеризо- вано особливості процесу формування особистості майбутнього фахівця, його професійних здібностей, які забезпечать здатність фахівця до навчання впродовж життя, формування у нього мотивації до досягнення власного акме. Визначено умови поліпшення системи професійної орієнтації та відбору майбутніх фахівців.
Акцентовано увагу на удосконаленні системи самостійної роботи студентів та переходу до навчання на дослідницький основі.
Посилання
Данилко М. Тенденції розвитку вищої освіти у галузі фізичного виховання і спорту / М. Данилко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2002. – № 2-3. – С. 49-55.
Дерека Т. Г. Неперервна професійна підготовка фахівців фізичного виховання: акмеологічні засади [монографія] / Тетяна Григорівна Дерека; за ред. С. О. Сисоєвої. – Київ : Видавництво ВП «Едельвейс», 2016. – 514 с.
Диба Т. Г. Сучасні аспекти формування змісту неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання / Т. Г. Дерека // Педагогічний процес: теорія і практика, 2015. – №5-6 – С. 16-21.
Зaкон Укрaїни «Про вищу освiту» (№ 1556-VII вiд 01.07.2014) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-14. – Назва з екрана.
Клопов Р. В. Теорiя i практика професiйної пiдготовки майбутнiх фахiвцiв фiзичного виховання i спорту iз застосуванням iнформацiйних технологiй: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Роман Вікторович Клопов ; Вiнниц. держ. пед. ун-т iм. М. Коцюбинського. – Вiнниця, 2012. – 40 c.
Осадча Т. Ю. Формування професійної майстерності майбутніх учителів фізичного виховання (на прикладі навчальних програм університетів США) : наук.-метод. посіб. / Т. Ю. Осадча. – Луганськ : Альма- матер, 2006. – 130 с.
Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.
Сущенко Л. П. Професійна підготовка фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико- методологічний аспект) : [монографія] / Людмила Петрівна Сущенко. – Запоріжжя : Запорізький держ.ун-т, 2003. – 442 с.
Тимошенко О. В. Теоретико-методичнi засади оптимiзацiї професiйної пiдготовки вчителiв фiзичної культури у вищих навчальних закладах: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Олексій Валерійо- вич Тимошенко ; Нац. пед. ун-т iм. М. П. Драгоманова. – К., 2009. – 38 c.
Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice [Електронний ресурс] / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. – Published online: 21 Jan 2015. – DOI: 10.1080/13573322.2014.994490. – Режим доступу: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573322.2 014.994490#
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Тетяна Дерека
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.