РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ – РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.158163Ключові слова:
професійна підготовка вчителів, педагогічні практики, професійна майстерність вчителяАнотація
Забезпечення права на освіту дітей, молоді, а пізніше і дорослих осіб завжди було одним із основних обов’язків кожного суспільства. Сучасні перетворення, що відбуваються в суспільстві та реформи системи освіти в нашій країні, піднімають питання про нову модель підготовки майбутніх учителів – вихователів.
Навчання учителів – вихователів здійснюється відповідно до навчальних планів і програм, які містять тео- ретичний і практичний блоки. Теорія і практика являють собою взаємопов’язане джерело знань, необхідне в процесі професійної підготовки майбутніх вчителів.
Предметом дослідження даної статті є навчання студентів педагогіки з особливим врахуванням значення педагогічних практик у підготовці до професійної діяльності. Стаття складається з декількох частин. У першій частині ми характеризуємо роль педагогічних практик у формуванні професійних навичок майбутніх вчителів, а також описуємо сфери педагогічної діяльності вчителів. Друга частина являє собою презентацію фрагмента проведених авторських досліджень серед студентів педагогічних спеціальностей.
Стаття закінчується висновками.
Посилання
Brycka E., Lusina M., Wyżga O.: Praktyka ogólnopedagogiczna w kształceniu nauczycieli. W: http://www.up.krakow.pl/konspekt/ konspekt6/brycka.html.
Czollek K.: Praktyka śródroczna jako forma przygotowania studentów do roli nauczycieli, Edukacja i Dialog 2001, nr 2.
Gurycka A. (red.): Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży, Warszawa 1989, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego.
Marzec H.: Kształcenie praktyczne studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. W: K. Misiołek (red.): Praktyki Pedagogiczne w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej. Mysłowice 2001, Wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach, Prywatny Zespół Szkół P.U.H. «Derrata» Sp. z o. o. w Mysłowicach.
Olbrycht K.: Nauczyciel w społeczeństwie wychowującym, Kwartalnik Pedagogiczny 1998, nr 6.
Palka St.: Sposoby uprawiania dydaktyki ogólnej a kompetencje zawodowe nauczycieli. W: J. Kędzierska, K. Polak (red.): Horyzonty pedagogicznej wyobraźni. Nauczyciel wobec własnych kreacji. Kraków 1998, Wyd.
Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Siwek H.: Przygotowanie studentów pedagogiki – przyszłych nauczycieli – do rozwijania myślenia matematycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym (w:) K. Kusiak, I. Nowakowska-Buryła, R. Stawinoga (red.): Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Lublin 2009, Wyd. Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Олександра Мінчановська, Аліса Хрузд-Матущик
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.