РОЗВИТОК ВИЩОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ ТА УКРАЇНІ: ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.8488Ключові слова:
Болонській процес, вища освіта, інтернаціоналізація, політика, стратегіяАнотація
У статті представлено аналіз політики впливу на розвиток освітніх систем Європейському Союзі та
України. Основним матеріалом дослідження є автентичні джерела – незалежні звіти Європейської Комісії, та державні документи про вищу освіту України. Детальне вивчення незалежних звітів Європейської
Комісії дає змогу визначити зовнішні та внутрішні фактори, які по-різному впливають на розвиток вищої освіти в Європейському Союзі. До зовнішніх факторів відносимо світовий процес інтернаціоналізації вищої освіти, та його наслідки. Під внутрішніми факторами розглядаємо Лісaбонську стратегію та Болонський процес. Можна стверджувати, що освітні системи в Європейському Союзі будуть розвиватися під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, де домінуючі положення Лісабонської стратегії та Болонського процесу будуть вигравати головну роль. З моменту підписання Болонської Конвенції в 2005 році, вища освіта України знаходиться в стані поточних змін. Аналіз нового Закону України «Про вищу освіту» дав змогу окреслити основні нововведення в реформуванні вищої освіти та схожі тенденції політики розвитку вищої освіти в Європейському Союзі та Україні.
Посилання
Закон України від 01.07.2014 N 1556-VII – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4. rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі Огнев’юк В.О., Сисоєва С.О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.
Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року (Проект). – Київ, 2014. – 75с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1415795124/
Crosier D., Parveva T. The Bologna Process: Its impact (on higher education development) in Europe and beyond UNESCO: International Institute for Educational Planning, Paris 2013. – 88р. [Електронний ресурс]. – Ре- жим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002206/220649e.pdf
Vincent-Lancrin St. Cross-border Higher Education: Trends and Perspectives. – Higher Education to 2030, Volume 2, OECD 2009. – P. 73-80. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mfdps.si/Files/Knjizni- ca/higher%20educational%202030%20OECD.pdf
Education and Training in Europe 2020: Responses from the EU Member States. Eurydice Report. Brussels: Eurydice. – Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, 2013. – 114p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/163EN.pdf
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Наталія Мосьпан
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.