МОДЕЛЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – УНІВЕРСИТЕТСЬКІ ТРАДИЦІЇ, ПЕРЕТВОРЕННЯ, ПРОБЛЕМИ ТА ПРОПОНОВАНІ РІШЕННЯ

Автор(и)

  • Тадеуш Левовицький Вища педагогічна школа Польської спілки вчителів, вул. Смуліковського 6/8, 00-389 Варшава, Республіка Польща

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.1323

Ключові слова:

модель вищої освіти, університетські традиції, функції університетів, освітні перетворення, модель диференційованої вищої освіти

Анотація

Розмірковуючи про вищу освіту, ми звертаємося до розгляду університетських традицій. Зміна соціальних потреб і розвиток вищих шкіл здійснили вплив на модель вищої освіти. Вища освіта стала диференційованою, а різні типи шкіл університетського рівня повинні виконувати різні функції. Такі перетворення не відображаються в загальному підході до питань освіти та призводять до численних проблем. Все це вимагає нової стратегії на рівні вищої освіти та новий підхід до її моделі. Необхідно звернути увагу на можливості «лікування» освіти як соціального блага та на створення такої моделі вищої освіти, яка б дозволяла вищим школам університетського рівня, що виконують різні домінуючі функції, підтримувати один одного у своїй діяльності та розвитку.

Біографія автора

Тадеуш Левовицький, Вища педагогічна школа Польської спілки вчителів, вул. Смуліковського 6/8, 00-389 Варшава, Республіка Польща

Почесний ректор Вищої педагогічної школи Польської спілки вчителів, доктор габілітований гуманістичних наук в галузі педагогіки, професор звичайний, іноземний член НАПН України

Посилання

Baszkiewicz J. (1997): Młodość uniwersytetów. «Żak», Warszawa.

Buchner-Jeziorska A. (red.) (2005): Szkoła sukcesu czy przetrwania? Szkolnictwo wyższe w Polsce. SGH, Warszawa.

Cros L. (1961): «L’explosion» scolaire. CUIP, Paris.

Development de l’education en Europe: analyse statistique (1980). UNESCO.

Edukacja narodowym priorytetem. Raport o stanie i kierunkach rozwoju edukacji narodowej w PRL (1989), PWN, Warszawa-Kraków.

Kot S. (1996): Historia wychowania. «Żak», Warszawa.

Krąpiec M. A. (1982): Człowiek, kultura, uniwersytet. KUL, Lublin.

Kupisiewicz Cz. (1978): Przemiany edukacyjne w świecie. WP, Warszawa.

Kupisiewicz Cz. (1982): Szkolnictwo w procesie przebudowy. Kierunki reform oświatowych w krajach uprzemysłowionych 1945-1980. WSiP, Warszawa.

Lewowicki T. (red.) (1985): Model zróżnicowanej szkoły wyższej. IPN, PTiSzW, Warszawa.

Lewowicki T. (1995): O kondycji pedagogiki. KNP PAN, «Rocznik Pedagogiczny» t. 18.

Lewowicki T. (2004): Pedagogika – dwadzieścia lat później (1994-2004) – szkice o kondycji dyscypliny nau- kowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. KNP PAN, «Rocznik Pedagogiczny» t. 27.

Lewowicki T. (2007a): O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki. ITE, Warszawa- Radom.

Lewowicki T. (2007b): Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. ITE, Warszawa-Radom.

Lewowicki T. (2010): Niepubliczne szkoły wyższe w Polsce. W: H. Moroz (red.): Dwudziestolecie funkcjo- nowania niepublicznych szkół wyższych w Polsce. Oficyna Wydawnicza «Impuls», Kraków.

Marek F. A. (1995): Godność, dostojeństwo i posłannictwo uniwersytetu. UO, Opole.

Regulska E. (1990): Społeczne i pedagogiczne funkcje uniwersytetów otwartych. MEN, Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego. PWN, Warszawa-Łódź.

Rocznik Statystyczny (1992), GUS, Warszawa.

Stróżewski W. (1992): W kręgu wartości. «Znak», Kraków.

Szczepański J. (1963): Socjologiczne zagadnienia wyższego wykształcenia. PWN, Warszawa.

Szczepański J. (1976): Szkice o szkolnictwie wyższym. WP, Warszawa.

Szerląg A. (red.) (2006): Problemy edukacji w szkole wyższej. Oficyna Wydawnicza «Impuls», Kraków.

Szkoły wyższe i ich finanse w 2008 r. (2009), GUS, Warszawa.

Szkoły wyższe i ich finanse w 2010 r. (2011), GUS, Warszawa.

Touraine A. (1979): Kres czy przeobrażenie uniwersytetów? W: Cz. Kupisiewicz (red.): Nowoczesność w kształceniu i wychowaniu. WSiP, Warszawa.

Witkowski L. (2007): Edukacja i humanistyka: nowe (kon)teksty dla nowoczesnych nauczycieli. IBE, Warszawa.

Witkowski L. (2011): Przeszkody dla rozwoju humanistyki w szkołach wyższych (z pedagogiką w tle) w perspektywie troski. Wyd. Adam Marszałek, Toruń.

Wołoszyn S. (1964): Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej. Cz. I. PWN, Warszawa.

Znaniecki F. (1984): Społeczne role uczonych. Wybór, wstęp, przekład, red. J. Szacki. PWN, Warszawa.

Downloads


Переглядів анотації: 109

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Левовицький, Т. (2016). МОДЕЛЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – УНІВЕРСИТЕТСЬКІ ТРАДИЦІЇ, ПЕРЕТВОРЕННЯ, ПРОБЛЕМИ ТА ПРОПОНОВАНІ РІШЕННЯ. ОСВІТОЛОГІЯ, (5), 13–23. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.1323

Номер

Розділ

Філософія та історія освіти