OCENIANIE EKSPERCKIE JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA OGÓLNOKSZTAŁCĄCĄ INSTYTUCJĄ EDUKACYJNĄ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.6570Słowa kluczowe:
ekspertyza, ekspertyza oświatowa, kierowanie, innowacyjna kompetencja metodyczna, ocena ekspercka, ocenianie eksperckie, ogolnokształcącą instytucja edukacyjnaAbstrakt
Uzasadniono potrzebę oceniania eksperckiego w kierowaniu ogólnokształcącą instytucją edukacyjną. Określono pojęcia: «ocenianie eksperckie», «ekspertyza», «ekspertyza oświatowa» i zarysowano specyfikę oceniania eksperckiego w ogólnokształcącej szkole średniej. Przeprowadzono klasyfikację metod oceniania eksperckiego w zarządzaniu instytucją edukacyjną. Udowodniono rozbieżność pojęć «diagnostyka», «monitoring» i «ekspertyza». Przeprowadzono ewaluację innowacyjnych kompetencji metodycznych nauczycieli. Przygotowano algorytm oceniania eksperckiego w zakresie kierowania ogólnokształcącą instytucją edukacyjną oraz rekomendacje praktycznego jego stosowania.
Bibliografia
Боднар О. С. Оцінювання ефективності управління аналітико-експертною діяльністю у сфері загальної середньої освіти регіону / О. С. Боднар // Scientific Journal «ScienceRise»: Педагогічні науки. – 2015. – №4/1(9). – С.61-65. –[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/sciencerise/article/ view/40114, DOI: 10.15587/2313-8416.2015.40114.
Галян І. М. Психодіагностика: навчальний посібник / І. М. Галян. – К.: Академвидав, 2009. – 463 с.
Лукіна Т. О. Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень: Навчально-методичні матеріали / Т. О. Лукіна. – К.: Шкільний світ, 2007. – 62 с.
Наказ МОН України «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів» від 30.01.2015 № 67. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0173-15
Ogneviuk V., Sysoieva S. Scientific direction of integrated research of education – osvitologiya / V.Ogneviuk, S.Sysoieva // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2014. – Вип. 1-2. – С.5-13.
Підласий І. П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів: навчальний посібник / І. П. Підласий; Міжнародний фонд «Відродження». Міністерство освіти України. – Київ: Україна, 1998. – 343 с.
Савченко О. П., Цимбал О. Ю. Інноваційні процеси в управлінні якістю освіти України / О. П. Савченко, О. Ю Цимбал // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2013. – № 10. – С.123-126. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/ savchenko_o._tsymbal_o._innovative_processes_in_the_management_of_the_quality_of_the_ukrainian_education.pdf
Соловей М. В. До питання про поняття педагогічної експертизи та її нормативно-правових основ / М. В. Соловей // Педагогічний дискурс. – 2007. – Вип. 1. – С. 132-135. – [Електронний ресурс]. – Режим до- ступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/peddysk_2007_1_30.pdf.
Сухомлинська О. В. Експертиза / Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. – С.256-257.
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Ольга Іваницька, Алла Панченко
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.