ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ: СИНЕРГЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.6975Ключові слова:
державна освітня політика, синергетика, синергетичний підхідАнотація
Стаття присвячена проблематиці формування сучасної державної освітньої політики в Україні. Окреслюються напрями еволюції поглядів на зміст поняття «державна освітня політика» в контексті процесів реформування освітньої сфери. На основі синергетичної теорії складних відкритих систем приведено теоретико-методологічне підґрунтя феномену державна освітня політика. Розкрито сутність застосування основних принципів синергетичного підходу: відкритості, нелінійності, постулювання хаосу, біфуркаційних станів та теорії самоорганізації до обґрунтування процесу формування державної освітньої політики.
Посилання
Андрущенко В. П. Освіта, як ключовий чинник сучасних цивілізаційних процесів / В. П. Андру- щенко / Освітня політика: філософія, теорія, практика [монографія] / за ред. В. П. Андрущенка; Авт. кол.: В. П. Андрущенко, Б. І. Андрусишин, В. І. Бобрицька, Р. М. Вернидуб та ін.. – К. Вид-во НПУ імені М.П. Дра- гоманова, 2015.
Андрущенко В. П. Сучасна державна освітня політика України: спроба прогностичного аналізу / В. П. Андрущенко, Р. М. Вернидуб // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування державної освітньої політики: філософські, теоретичні та прикладні аспекти». – Київ, 2016. – с. 4-12 (с. 9).
Андрущенко В. П. Освітня політика (огляд порядку денного) / В. П. Андрущенко, В. Л. Савельєв. – К.: «МП Леся», 2010. – 386 с.
Енциклопедія освіти / Акад. пед.. наук України; гол. Ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрін-ком Інтер, 2008. – 1040 с.
Засєкіна Л. В. Психологічні засади розвитку вищої освіти в Україні / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. – 2010. Випуск 16. – с. 40-50 (с.41).
Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні: інноваційний аспект. Стратегія. Реалізація. Результати / В. Г. Кремень. – К.: Грамота, 2005. – 448 с.
Кремень В. Г. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму: Монографія / В. Г. Кремень, В. В. Іллін. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 368 с.
Кушнір В. А. Системний аналіз педагогічного процесу: методологічний аспект: Монографія. / В. А. Кушнір. – Кіровоград: Видавничий центр КДПУ, 2001. – 338 с.
Лукіна Т. О. Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні: [монографія] / Т. О. Лукіна. – К.: Вид-во НАДУ, 2004. – 292 с.
Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія: монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. – К.: ТОВ «Видавниче підприємство» «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – 460 с.
Рябов С. Г. Політичні наука в Україні ХХІ століття: Стан та перспективи розвитку / С. Г. Рябов. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджменту освіти в Україні». – 2005. – 103 с.
Синергетика і творчість: монографія / За ред. В. Г. Кременя. – К: Інститут обдарованої дитини, 2014. – 314 с.
Степин В. С. Саморозвивающиеся системы и постнеоклассическая рациональность / В. С. Степин // Вопросы философии. – 2003. – №8. – с. 5-19.
Hoy W., Miskel C. Educational administration / Theory. Research and Practice. – McGraw – HillInc. – 1996. – 495 p.
Teodorovic J. Why education policies fail: multiple streams model of policymaking / Jelena Teodorovic // Зборник Института за педагошка истраживања. – Јун 2008. – Р. 22-36. DOI: 10.2298/ZIPI0801022T
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Ніна Батечко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.