INTERDYSCYPLINARNE BADANIA PEDAGOGICZNE W KONTEKŚCIE ROZWOJU OŚWIATOLOGII
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2630Słowa kluczowe:
badanie interdyscyplinarne, badanie pedagogiczne, edukacja, rodzaj badań interdyscyplinarnych, rodzaj interdyscyplinarności badaniaAbstrakt
Artykuł pokazuje, że rozszerzenie zakresu przedmiotowego współczesnej pedagogiki wymaga badań, które wykraczają poza dyscyplinę i nabierają oznak między- i wielodyscyplinarności; nowy poziom jakościowy badań w dziedzinie edukacji można uzyskać na podstawie oświatologii jako kierunku naukowego zintegrowanego badania sfery edukacji, który koncentruje się na przedmiotach i zjawiskach o «twardym» i szerokim typie interdyscyplinarności które wykraczają poza ustalony przedmiot pedagogiki; określono kryterium odróżniania badań pedagogicznych i badań w dziedzinie edukacji (nauk o edukacji) – «rodzaj interdyscyplinarności badania».
Bibliografia
Загвойська Л. Міждисциплінарні дослідження в контексті постнекласичної економіки. Відповідальна економіка: науково-популярний альманах. 2009. Вип. 1. С. 48–56.
Матяш І. Б. Міждисциплінарні зв’язки архівознавства. Архіви України. 2011. № 1(272). С. 33–64.
Мультидисциплинарность научных исследований. URL: http://protown.ru/ information/hide/4457.html (дата звернення: 29.09.2017).
Огнев’юк В., Сисоєва С. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти. Рідна школа. 2012. № 4–5 (988–989). С. 44–51.
Основні напрями досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні. Інформаційне видання Національної академії педагогічних наук України. Київ : ВП «Педагогічна думка». 2013. 47 с.
Сисоєва С. Сфера освіти як об’єкт дослідження. Освітологія: українсько-польський науковий журнал. 2012.
Вип. І. С. 22–29.
Черемных С. В., Семенов И. О., Ручкин B. C. Структурный анализ систем: IDEF-технологии. Москва: Финансы и статистика, 2001. 208 с.
Classification of Papers in Multidisciplinary Journals. ScienceWatch.com. URL: http://sciencewatch.com/about/met/ classpapmultijour/ (дата звернення: 29.09.2017).
Lipidomic Net: A new EU project gets underway. Cordis. 2008, August 21. URL: http://cordis.europa.eu/ fetch?CALLER=EN_NEWS&ACTION=D&DOC=1&CAT=NEWS&QUERY=011c24ac96bc:9fd3:68d75e0d &RCN=29775 (дата звернення: 29.09.2017).
OECD Science, Technology and Industry Outlook. 2014. 480 р.
Сałocioweujęcia edukacji – ku spotkaniu z oświatologią. Red. T. Lewowicki, W. Ogniewjuk, S. Sysoewa. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZPN, 2011. 242 s.
Report to Congress on Interdisciplinary Research at the National Science Foundation. 2008, August 13. P. 1–2.
Yuk Fai Leung. The Essence of Interdisciplinary Research – Mindset Matters. Science Careers. 2003, January 31. URL: http://sciencecareers.sciencemag.org/ career_magazine/previous_issues/articles/2003_01_31/ noDOI.17989095503419373115 (дата звернення: 29.09.2017).
Zahvoiska, L. (2009). Mizhdystsyplinarni doslidzhennia v konteksti postneklasychnoi ekonomiky [Interdisciplinary research in the context of post-nonclassical economics]. Vidpovidalna ekonomika: naukovo-populiarnyi almanakh, 1, 48–56 (ukr).
Matiash, I. B. (2011). Mizhdystsyplinarni zviazky arkhivoznavstva [Interdisciplinary connections of archival studies]. Arkhivy Ukrainy, 1(272), 33–64 (ukr).
Mul’tidisciplinarnost’ nauchnyh issledovanij [Multidisciplinarity of scientific research]. (n.d.). Retrieved from http:// protown.ru/ information/hide/4457.html (eng).
Ohneviuk, V., & Sysoieva, S. (2012). Osvitolohiia – naukovyi napriam intehrovanoho doslidzhennia sfery osvity [Educology – scientific direction of integrated study of the sphere of education]. Ridna shkola, 4–5 (988– 989), 44–51 (ukr).
Osnovni napriamy doslidzhen z pedahohichnykh i psykholohichnykh nauk v Ukraini [Main directions of research on pedagogical and psychological sciences in Ukraine]. Informatsiine vydannia Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. Kyiv, Ukraine: VP «Pedahohichna dumka» (ukr).
Sysoieva, S. (2012). Sfera osvity yak obiekt doslidzhennia [The field of education as an object of research]. Osvitolo- hiya: Ukrainian-Polish scientific journal, 1, 22–29 (ukr).
Cheremnyh, S. V., Semenov, I. O., & Ruchkin, B. C. (2001). Strukturnyj analiz sistem: IDEF-tehnologii [Structural analysis of systems: IDEF-technology]. Moscow, Russian Federation: Finansy i statistika (rus).
Classification of Papers in Multidisciplinary Journals. ScienceWatch.com. Retrieved from http://sciencewatch.com/ about/met/classpapmultijour/ (eng).
Lipidomic Net: A new EU project gets underway. Cordis. (2008, August). Retrieved from http://cordis.europa.eu/ fetch?CALLER=EN_NEWS&ACTION=D&DOC=1&CAT=NEWS&QUERY=011c24ac96bc:9fd3:68d75e0d &RCN=29775 (eng).
OECD Science, Technology and Industry Outlook. (2014) (eng).
Сałocioweujęcia edukacji – ku spotkaniu z oświatologią. (2011). T. Lewowicki, W. Ogniewjuk, & S. Sysoewa (Red.).
Warszawa, Polska: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZPN (pol).
Report to Congress on Interdisciplinary Research at the National Science Foundation. (2008, August), 1–2 (eng).
Yuk, Fai Leung. (2003, January). The Essence of Interdisciplinary Research – Mindset Matters. Science Careers.
Retrieved from http://sciencecareers.sciencemag.org/career_magazine/previous_issues/ articles/2003_01_31/noDOI.17989095503419373115 (eng).
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Світлана Сисоєва
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.