ПІДГОТОВКА ЕКСПЕРТІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.5460Ключові слова:
експертиза, експерт у галузі освіти, консультування, освіта, освітологіяАнотація
У статті проаналізовано професійну підготовку експертів у галузі освіти за кордоном; визначено понят- тя «експерт» та «експертиза», їх зміст для експертної діяльності в освіті; проаналізовано результати ек- спериментального дослідження, проведеного в Україні з метою визначення думки педагогічної спільноти щодо необхідності впровадження цілеспрямованої підготовки експертів у галузі освіти та визначення їх місця у системі української освіти; розкрито зміст першої в Україні міждисциплінарної магістерської програми з підготовки експертів у галузі освіти.
Посилання
Бешелев С. Д., Гурвич Ф. Г. Экспертные оценки / С. Д. Бешелев, Ф. Г. Гурвич. – Москва: Наука, 1973. – 160 с.
Касьянова О. М. Експерт в освіті: основні характеристики, методи відбору та оцінювання / О. М. Касьянова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 21 (74). – 504 с. – С. 78 – 86.
Клепко С. Ф. Наукова робота і управління знаннями: Навчальний посібник / С. Ф. Клепко. – Полта- ва: ПОІППО, 2005. – 201 с. – С. 63-64.
Литвак Б. Г. Экспертные технологии в управлении / Б. Г. Литвак. – М.: Дело, 2004. – 400 с.
Новикова Т. Г. Эксперт по инновационной деятельности в образовании / Т. Г. Новикова // Методист: Научно-методический журнал. – 2007. – № 3. – С. 6-13.
Огнев’юк В., Сисоєва С. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В. Огнев’юк, С. Сисоєва // Рідна школа: щомісяч. науково-пед. журн. – 2012. – № 4/5. – С. 44-51.
Оноприенко В. И., Рыжко Л. В. Экспертная деятельность как феномен культуры / В. И. Оноприенко, Л. В. Рыжко // Наука и наукознавство. – 1994. – № 1-2. – С. 150-156.
Офіційний сайт Педагогічного інституту м. Форарльберг [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. ph-vorarlberg.de
Офіційний сайт Університету Тампере [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.uta.fi
Педагогическое образование в университете: контекстно-биографический подход: монография / под ред. А. Л. Гаврикова, М. Н. Певзнера. – Великий Новгород: Изд-во НовГУ, 2001. – 301 с.
Проведение исследований по выявлению актуальных направлений подготовки ведущих консуль- тантов по вопросам образования (к Отчету по исполнению Государственного контракта №03.р.20.11.0026 от 12.08.2011) // Министерство образования и науки РФ, Международный институт менеджмента ЛИНК. – Том № 1.3. – 223 с.
Райзберг Б. А., Лозовский Л. Ш., Стародубцева Е. Б. Современный экономический словарь / Б. А. Райзберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева. – Москва: ИНФРА-М, 1997. – 496 с.
Райхман Э. П., Азгальдов Г. Г. Экспертные методы в оценке качества товаров / Э. П. Райхман, Г. Г. Азгальдов. – М.: Экономика, 1974. – 151 с.
Симаева И. Н. Этические аспекты экспертной деятельности в образовании [Электронный ресурс] / И. Н. Симаева // Внедрение европейских стандартов и рекомендаций в системы гарантии качества обра- зования / сборник материалов шестой Всероссийской научно-практической конференции Гильдии экспер- тов в сфере профессионального образования. – Москва, 2011. – Режим доступа: http://expert-nica.ru/index. php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=203
Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях. – Москва: Педагогика, 1989. – 152 с. 16. Ядов В. А. Социологическое исследование: методология, программа, методы / В. А. Ядов. – М.: Наука, 1972. – С. 50.
Master Schulentwicklung; Studieninformation für den 5. Kurs (2014-2016) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.master-schulentwicklung.com
McBride B., Schostak Jh. An Introductory to Qualitative Research // URL: http://www.enquirylearning.net/ ELU/Issuses/Research/Res1.html
Sheerens J. Educational Evaluation, Assessment and Monitoring: A Systematic Approach // Jaap Sheerens, Cees Glas, Sally M. Thomas. – Tokyo, 2005. – 413 p.
Studienordnung für den weiterbildenden Masterstudiengang Schulentwicklung und Qualitätssicherung des Fachbereichs Erziehungswissenschaft und Psychologie der Freien Universität Berlin. – Amtsblatt der Freien Universität Berlin. – № 40. – 2013. – S. 878.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Віктор Огнев’юк, Світлана Сисоєва
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.