НАПРЯМИ СТВОРЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Наталія Мосьпан

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2014.3.6569

Ключові слова:

Болонській процес, вища освіта, національні рамки кваліфікацій, Європейський простір вищої освіти

Анотація

У статті йдеться про сучасний стан розвитку Європейського простору вищої освіти (ЄПВО), а саме аналіз результатів цього процессу після прийняття Болонської декларації та визначаються можливі перспективи розвитку. Основним матеріалом дослідження є автентичні джерела – незалежні звіти Європейської Комісії. Аналіз результатів процесу реалізації ЄПВО здійснено за наступними критеріями: розширення системи вищої освіти; Болонська трициклічна структура навчання; Європейська Кредитна система переносу та накопичення балів та Додаток до диплома; національна рамка кваліфікацій; студентська мобільність та тенденції отримання вищої освіти. Зазначається, що з початку Болонського процесу системи Європейської вищої освіти значно виросли. Кількість студентів у 20 національних системах зросла більш ніж на 20%. Зростаюча кількість студентів змусила більшість країн збільшити кількість вищих навчальних закладів. Більшість країн все ще мають довгі програми 5-6 років з конкретних дисциплін, які не відповідні до Болонського типової структури трьох циклів. На даному етапі в 34 країнах ECTS використовується в переважній більшості програм. У цілому, реалізація ECTS як системи перенесення та накопичення кредитів майже завершена. Деякі країни визначили мобільність студентів як частину своєї стратегії. Так, Бельгія, Франція, Мальта та Швейцарія приєдналися до 20% встановлених еталоном для Європейського простору вищої освіти до 2020 року. Згідно із загальним показником, зазначеним ЄС отримання вищої освіти населенням 30-ти-34х-річного віку має становити 40% до 2020 року. Вивчення результатів дало змогу прогнозувати подальший напрям розвитку ЄПВО, де основним може бути подальше розширення систем вищої освіти, вирішення проблемних питань, пов’язаних з три-цикловою структурою навчання та ECTS та впровадження Національних рамок кваліфікацій деякими країнами.

Посилання

European E&T Systems in the 2-nd Decennium of the Lisbon Strategy European Commission, 2008. – P. 44. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bookshop.europa.eu/en/european-education-and-training-systems-in-the-second-decennium-of-the-lisbon-strategy-pbNC8009719/

Focus on Higher Education in Europe 2010: the Impact of the Bologna Process. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, 2010. – P. 160. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/122EN.pdf

SIESTA Spatial Indicators for a ‘Europe 2020 Strategy’ Territorial Analysis. ESPON & Universidade de Santiago de Compostela, 2012. – P. 122. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.espon.eu/export/sites/default/Documents/Projects/AppliedResearch/SIESTA/DFR/SIESTA_DFR_ReportxAtlas.pdf

Crosier D., Parveva T. The Bologna Process: Its impact (on higher education development) in Europe and beyond. UNESCO: International Institute for Educational Planning. Paris, 2013. – P. 86. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002206/220649e.pdf

The Bologna Process 2020. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education, Leuven and Louvain-la-Neuve, 28-29 April 2009. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: – P. 6 http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/conference/documents/leuven_louvain-la-neuve_communiqu%C3%A9_april_2009.pdf

Downloads


Переглядів анотації: 52

Опубліковано

2022-09-23

Як цитувати

Мосьпан, Н. . (2022). НАПРЯМИ СТВОРЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. ОСВІТОЛОГІЯ, (3), 65–69. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2014.3.6569

Номер

Розділ

Освітня політика та освітнє право