УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.156162Ключові слова:
вища освіта, якість вищої освіти, якість освіти, управління якістю освіти, принципи управління якістю освітиАнотація
У статті проблему управління якістю освіти розглянуто в контексті загальнонаукової методології.
Висвітлено сучасні тенденції впровадження якості освіти в Україні та управління якістю, зокрема Показано, що практичне застосування систем управління якістю позитивно впливає на організаційну, ринкову та фінансову стратегію формування тривалих конкурентних переваг у сфері вищої освіти. Розкрито сучасну інтерпретацію сутності та основних принципів управління якістю освіти. Здійснено методологічне обґрунтування феномену управління якістю освіти в контексті загальнонаукових підходів.
Посилання
Вікторов В. Г. Регулювання якості освіти як філософсько-освітяньська проблема : дис. … д-ра філос. наук : 09.00.10. Київ, 2006. 380 с.
Волков О. І. Системи якості вищих навчальних закладів: теорія і практика. Київ : Наукова думка. 2006. 301 с.
Джордж С., Ваймерскирх А. TQM Всеобщее управление качеством. Санкт-Петербург : Victory, 2002.
С. 16–24.
Згуровський М. З. Болонський процес – структурна реформа вищої освіти на європейському просторі. URL: http://kpi.ua/print/187 (дата звернення: 17.10.2017).
Коротков Е. Концепція якості освіти. URL: http://osvita.ua/school/manage/1342 (дата звернення: 17.10.2017).
Корсак О. Світовий тренд з вимірювання якості середньої і вищої освіти: зарубіжний і національний досвід.
Вища школа. 2017. №4. С. 73–82.
Кремень В. Г. Проблема якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін. Професійно- технічна освіта. 2014. № 4. С. 5–8.
Курдюмов С. П., Малинецький Т. Г. Новое в синергетике. Загадки мира неравновесных структур. Москва : Наука, 1996. С. 263.
Лапідус В. Всеобщее управление качеством (TQM). Москва : Высшая школа, 2003. С. 51–56.
Лісова С. В. Проблема забезпечення якості вищої освіти з позицій системного підходу. Професійно педагогічна освіта: системні дослідження : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015.
С. 160–172.
Лукіна Т. Якість освіти. Енциклопедія освіти. Київ : Юрінком Інтер, 2008. С. 1017–1018.
Національна Доктрина розвитку освіти. Київ : Шкільний світ, 2002. 23 с.
Сисоєва С. О., Соколова І. В. Теорія і практика вищої освіти : навч. посібник. Київ: КУ ім. Бориса Грінченка, 2016. 338 с.
Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження.
Київ : Видавничий дім «ЕКМО», 2010. С. 362.
Соколова І. В. Професійна підготовка майбутнього вчителя філолога за двома спеціальностями. Маріуполь : АРТ ПРЕС, 2008. С. 400.
Viktorov, V. H. (2006). Rehuliuvannia yakosti osvity yak filosofsko-osvitianska problema [Regulation of the quality of education as a philosophical and educational problem](Doctoral dissertation, Kyiv, Ukraine) (ukr).
Volkov, O. I. (2006). Systemy yakosti vyshchykh navchalnykh zakladiv: teoriia i praktyka [Systems of quality of higher education: theory and practice]. Kyiv, Ukraine: Naukova dumka (ukr).
Dzhordzh, S., & Vaimerskyrkh, A. (2002). TQM Vseobshchee upravlenye kachestvom. [TQM General Quality Management]. Saint Petersburg, Russian Federation: Victory, 16–24 (rus).
Korotkov, E. Kontseptsiia yakosti osvity [Concept of quality of education]. Retrieved from http://osvita.ua/school/ manage/1342 (ukr).
Korsak, O. (2017). Svitovyi trend z vymiriuvannia yakosti serednoi i vyshchoi osvity: zarubizhnyi i natsionalnyi dosvid [World Trend for measuring the quality of secondary and higher education: foreign and national experience]. Vyshcha shkola, 4, 73–82 (ukr).
Kremen, V. H. (2014). Problema yakosti ukrainskoi osvity v konteksti suchasnykh tsyvilizatsiinykh zmin [The problem of the quality of Ukrainian education in the context of modern civilizational changes]. Profesiino- tekhnichna osvita, 4, 5–8 (ukr).
Kurdyumov, S. P., & Malynetskyi, T. H. (1996). Novoye v synergetike. Zahadki mira neravnovesnykh struktur [New in synergy. Mysteries of the world of nonequilibrium structures]. Saint Petersburg, Russian Federation: Nauka (rus).
Lapidus, V. (2003). Vseobshcheye upravleniye kachestvom (TQM) [Universal Quality Management] (TQM). Moscow, Russian Federation: Vysshaya shkola, 51–56 (rus).
Lisova, S. V. (2015). Problema zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity z pozytsii systemnoho pidkhodu [The problem of ensuring the quality of higher education from the point of view of the system approach].
Profesiino pedahohichna osvita: systemni doslidzhennia: monohrafiia. Zhytomyr, Ukraine: Vyd-vo ZhDU im.
I. Franka, 160–172 (ukr).
Lukina, T. (2008). Yakist osvity [Quality of education]. Entsyklopediia osvity [Entsyklopediia osvity]. Kyiv, Ukraine: Yurinkom Inter, 1017–1018 (ukr).
Natsionalna Doktryna rozvytku osvity [National Doctrine of Education Development] (2002). Kyiv, Ukraine: Shkilnyi svit (ukr).
Sysoieva, S. O., & Sokolova, I. V. (2016). Teoriia i praktyka vyshchoi osvity: navch. posibnyk [Theory and Practice of Higher Education: Teach. manual]. Kyiv, Ukraine: KU im. Borysa Grinchenka (ukr).
Sysoieva, S. O., & Sokolova, I. V. (2010). Problemy neperervnoi profesiinoi osvity: tezaurus naukovoho doslidzhennia: nauk. vydannia [Problems of Continuing Professional Education: Thesaurus of Scientific Research: Sciences. edition.]. Kyiv, Ukraine: Vydavnychyi dim «EKMO», 362 (ukr).
Sokolova, I. V. (2008). Profesiina pidhotovka maibutnoho vchytelia filoloha za dvoma spetsialnostiamy [Professional training of a future teacher of a philologist in two specialties]. Mariupol, Ukraine: ART PRES, 400 (ukr).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ніна Батечко
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства – Некомерційна 3.0 Міжнародна.
Тип ліцензії: Creative Commons Attribution Non-Commercial
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір,
- змінювати — переробляти, розвивати твір.
Умови такі:
- автор не дозволяє використовувати свій чи змінений твір з комерційною метою (Noncommercial),
- слід зберігати посилання на попередніх авторів у визначеній ними формі (Attribution). Ви повинні надати посилання на ліцензію та вказати, чи були внесені зміни. Ви можете це робити будь-яким розумним способом, але це не означає, що ліцензіат схвалює вас або ваше використання.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.